×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی بانک جامع اطلاعات گیاهان دارویی وطب سنتی ایرانی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، زهرا حیدری داویجانی درگفت وگو با خبرنگارعلمی ایرنا بااشاره به اینکه موضوعات مرتبط با گیاهان دارویی و طب سنتی در قالب این بانک جمع آوری شده است، افزود: این بانک در برگیرنده اطلاعات جامع و کاملی از موضوعاتی مانند پایان نامه ها، مقالات، منابع علمی، موسسات تحقیقاتی، داروهای گیاهی، گیاهان دارویی فرآوری شده و منابع علمی قدیمی و جدید است.

وی ایجاد زمینه های مشارکت، قابلیت دسترس فعالان این حوزه به اطلاعات جامع و کامل و اطلاع رسانی مناسب در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی ایرانی را از جمله اهداف راه اندازی این بانک برشمرد.

حیدری ادامه داد:مراکز تحقیقاتی، بخش های کشاورزی، اقتصاد بازرگانی، شرکتهای دارویی، بخش درمان، طرح های تحقیقاتی اعم از گیاهان دارویی و طب سنتی ایرانی، دانشگاه ها و مراکز علمی فعال حوزه گیاهان دارویی از جمله بخش های این بانک اطلاعات است.

وی افزود: تاکنون ۱۱ هزار ۴۶۱ مطلب، حدود ۴ هزار پایان نامه، بیش از هزار طرح تحقیقاتی منتشر شده، ۳ هزار ۱۰۰ مقاله فارسی، بیش از ۲ هزار ۱۷۰ مقاله انگلیسی، بیشتر از ۷۲۳ منابع علمی در این بانک اطلاعات جمع آوری شده است.

حیدری بیان کرد: این بانک اطلاعاتی به عنوان یک منبع موثق و علمی، می تواند نیازهای فعالان این حوزه را برطرف کند. کارشناسان این مجموعه تلاش می کنند، مطالب و موضوعات این بانک را بروز رسانی کنند.

وی گفت: آنچه مربوط به گیاهان دارویی و طب سنتی است در این بانک گنجانده شده که از جمله آن می توان به کاشت یا برداشت محصول خاص از گیاهان دارویی در یک منطقه مشخص در کشور اشاره کرد.

دبیرکل جامعه گیاه درمانی با اشاره به اینکه اطلاعات این بانک در قالب یک سایت اینترنتی در اختیار محققان، پژوهشگران و فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت، گفت: این سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه و به زودی راه اندازی خواهد شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.