×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حفاظت ۶۰ نیروی یگان از عرصه های طبیعی بجنورد

موسیر - گیاهان دارویی مرتع

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد، سرهنگ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: برابر تبصره ۷ ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور هر گونه بهره برداری غیرمجاز از گونه های مرتعی و جنگلی، غیر قانونی و با متخلفین برابر ضوابط قضایی برخورد خواهد شد.

وی افزود : گونه های غیر مجاز و ممنوع شامل ریشه شیرین بیان، ریشه سریش، ختمی، کاسنی، انواع پیازها از جمله موسیر و …، انواع لاله ها، تمامی بذرهای گیاهی و مرتعی، ریشه و پوست درختان و درختچه است.

حیاتی گفت : گونه های گیاهی مرتعی و جنگلی مانند دنبلان، مرزه کوهی، باریجه(قسنی)، گل گاو زبان، علف چای، مریم گلی، گل کاسنی، گل گندم، مریم نخودی، درمنه، علف گاو زبان، اشنیان(شقار)، اسطوخودوس و … گونه های مجاز مشروط می باشد که با دریافت مجوز و در حد محدود و مجاز است.

وی افزود : به منظور حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری پایدار از محصولات مذکور، یگان حفاظت این اداره کل با هماهنگی دستگاه قضایی از هرگونه بهره برداری غیر مجاز و نیز حمل و نقل و فروش محصولات فاقد گواهی حمل جلوگیری خواهد کرد.

حیاتی گفت : مردم می توانند هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را دراسرع وقت به شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

گفتنی است : گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک ‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.