×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهان دارویی در فضای سبز

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی روزنامه پیام آشنا این مطلب را به قلم پویا پارسا در ستون نگاه روز خود به رشته تحریر درآورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده: بررسی وضعیت فضای سبز در شهر کرج حاکی از کمبود فضای سبز شهری با کارکرد اجتماعی است ، در همین راستا فضای سبز بر خلاف معنایی که ممکن است در ذهن ایجاد کند تنها محل دارای گیاه نیست بلکه نماد و سمبلی از تفکرات فرهنگی و اجتماعی یک جامعه است.
در طراحی فضاهای سبز شهری به طور کلی باید از ورود گیاهان جدید که هیچ تناسبی با بافت تاریخی ، فرهنگی ایرانی ندارد جلوگیری شود، بنابراین می توان در توسعه فضاهای سبز شهری کرج از پوشش هایی گیاهی ایرانی استفاده شود و به عنوان یک مورد می توان استفاه از پوشش های گیاهی همچون شبدر زینتی به جای چمن در فضاهای سبز عمومی شهر اشاره کرد که یکی از مزایای آن حفاظت درختان در برابر خطر سرمازدگی در فصول سرد سال است.
سال ها است که فضای سبز شهری پوشیده از درختان صنعتی،جنگلی چون نارون و چنار گردیده است و مهم ترین پوشش سطح زمین در پارک ها، میادین و بلوارها چمن است که با توجه به وضعیت کم آبی و هزینه های بالای نگهداری از حساسیت در نگهداری برخوردار است.
در بخش پایانی این مطلب آورده شده: استفاده از گیاهان دارویی در فضای سبز شهری دارای مزایای بسیار است ، به این ترتیب که با استفاده از گیاهانی مانند اکالیپتوس، کاج ، انواع بید در فضاهای سبز عمومی می توان قارچ ها، باکتری ها و برخی از حشرات مضر را از بین برد و همچنین این گیاهان باعث آرامش و راحتی در شهروندان می شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.