×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارزآوری با توسعه کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی خلیل آقاجانلو از برگزاری جشن طبیعت و شهروند در زنجان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این جشن  فرصت مناسبی برای آشنا شدن با ظرفیت های موجود در طبیعت برای اشتغال و تولید منطبق با شعار سال است.

وی تصریح کرد: افزایش جمعیت ، تغییر اقلیم، خشکسالی ها و کم آبی ها در کنار افزایش بهره وری از طبیعت دست به دست هم داده تا شاهد آسیب ها و تخریب منابع طبیعی باشیم.

مدیر کل منایع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان شناسایی ظرفیت های موجود در بستر طبیعت را برای فراهم شدن زمینه اشتغال و تولید مهم دانست و ادامه داد: توسعه و کشت گیاهان دارویی در کنار ایجاد اشتغال ظرفیت خوبی برای ارزآوری است.

آقاجانلو با اعلام اینکه در دنیای کنونی تجارت گیاهان دارویی درآمد قابل توجهی به همراه داشته است، اضافه کرد: این ظرفیت مهم استان وجود دارد که با نگاه اقتصادی و فراهم شدن زمینه تولید بخشی از زندگی و درآمد روستاییان را از این محل تامین شود.

وی اکوتوریسم را از دیگر ظرفیت های مهم استان زنجان اعلام کرد و گفت: با همکاری نزدیک منابع طبیعی و میراث فرهنگی استان می توان زنجان را به یکی از برندهای اکوتوریسم در کشور تبدیل کرد.

مدیر کل منایع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  با اشاره به اینکه جشن طبیعت و شهروند در منطقه اولن دلبر شهرستان زنجان در راستای آشنایی و پیوند عموم مردم با طبیعت برگزار خواهد شد، عنوان کرد: مشارکت افراد منطقه، طبیعت گردان و دستگاه های ذیربط می تواند ما را در برگزاری مطلوب این جشن یاری کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.