×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عرضه ۱۲هزار و ۶۹۰ کیلوگرم آویشن از هرمزگان به خارج استان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، رئیس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۹۰ کیلوگرم گیاه دارویی آویشن برداشت شده از سطح مراتع استان، به استان های آذربایجان غربی، ایلام و قم عرضه شده است.

اسلام بهرامی شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سالجاری به منظور بهره برداری از محصولات فرعی جنگلی و مرتعی در سطح استان، ۳ قرارداد بهره برداری ۸۷ تن آویشن با شرکت های تعاونی عضو اتحادیه منابع طبیعی استان امضا شد.

وی بیان داشت: در شهرستان میناب قرارداد بهره برداری۳۰ تن آویشن از مراتع دارای پوشش شهرستان بسته شد که تاکنون ۷۹۲۰ کیلوگرم از محصول برداشت شده به بازار استان های آذربایجان غربی و ایلام عرضه و از محل بهره برداری این میزان محصول ۲۵۰ میلیون ریال به حساب دولت واریز شد.

این مسئول اظهارکرد: در شهرستان حاجی آباد هم جهت بهره برداری ۱۷ تن آویشن عقد قرارداد صورت گرفت که تاکنون ۳هزار کیلوگرم برداشت و به استان آذربایجان غربی عرضه شده است و میزان ۷۵ میلیون ریال به حساب دولت واریز شد.

بهرامی بیان داشت: در شهرستان رودان جهت بهره برداری میزان ۴۰ تن آویشن در سطحی معادل ۷۰۶۷ هکتار عقد قرارداد صورت گرفت که تاکنون میزان ۷۷۰ کیلوگرم آویشن برداشت و به استان قم عرضه شده است و در این هم خصوص مبلغ ۲۰ میلیون ریال به حساب خزانه دولت واریز شده است.

رئیس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهارکرد: فصل بهره برداری از آویشن در استان از اول فروردین تا نیمه خرداد ادامه دارد که پیش بینی می شود حدود ۸۰ تن آویشن برداشت شود.

وی تاکیدکرد: هرگونه برداشت از گیاهان دارویی در مراتع، نیاز به دریافت مجوز بهره برداری از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری دارد و میزان مجاز برداشت بدون مجوز بهره برداری فقط ۳ کیلوگرم ، جهت استفاده خانوار بوده و برداشت بیش از آن تخلف محسوب گردیده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می گردد.

هرمزگان دارای ۲۵۰ هزار هکتار رویشگاه گیاهان با قابلیت دارویی، صنعتی، خوراکی، آرایشی و بهداشتی است.

بیشترین داروهای گیاهی در استان هرمزگان شامل آویشن، آنغوزه، گیشدر، بادام کوهی، بنه، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره ، لگجی و آلوئه ورا است.

وسعت مراتع هرمزگان چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار است.

۹۶۸ هزار خانوار مرتع دار از مراتع استان هرمزگان بهره برداری می کنند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.