×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی تولید ۵۸ هزار تن دانه روغنی در اردبیل

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  خبرنگار ایانا از اردبیل، عدیل سروی در جلسه اولویت بندی های رونق بخش کشاورزی افزود: مهمترین برنامه های اجرایی بخش کشاورزی استان در راستای ارتقاء بهره وری در سال جاری توسعه روش های نوین آبیاری در سطح ۴۲ هزار هکتار و اجرای طرح اصلاح الگوی گشت با تاکید بر محصولات پربازده ، صادرات محور و با نیاز آبی کم مثل کشت زعفران، بادام زمینی، موسیر، پسته، عناب و انواع گیاهان دارویی است.

سروی در ادامه سخنان خود افزود: تولید محصولات با دیدگاه دانش بنیان و صادرات محور از دیگر اهداف بنیادین این سازمان است که افزایش در واحد سطح و افزایش کیفیت محصولات تولیدی را در برنامه کاری خود دارد . ازسوی دیگر سعی ما در سال جاری این است که میزان جذب محصولات خام کشاورزی از صنایع تبدلی و تکمیلی را از یک میلیون تن به ۱,۵ میلیون تن افزایش دهیم.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت مزارع گندم در سال جاری افزود: خوشبختانه مزارع غلات استان از وضعیت مطلوب و قابل قبولی برخوردار است و اگر شرایط به همین منوال سپری شود و شاهد حوادث ناگوار مثل آتش سوزی، رعد و برق و سیل و تگرک نباشیم پیش بینی می کنیم که تولید امسال به مرز ۷۰۰ هزار تن نیز برسد.

وی در خصوص وضعیت تولید دانه های روغنی در سال جاری نیز افزود: دانه های روغنی را جایگزین محصولاتی کرده‌ایم که نیاز آبی آنها بالاست و پیش بینی ما این است که امسال به تولید ۵۸ هزار تن تولید دانه روغنی در استان دست یابیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.