×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، دکتر کاظم یوسف زاده با اعلام این خبر افزود: با استفاده از تجارب و دانش کارشناسان گیاهان دارویی و زراعت، به تولید و کشت وسیع این گیاه با ارزش با استفاده از ژنوتیپ و گونه های برتر این گیاه اقدام نمودیم.

این کارشناس کشت و زراعت گیاهان دارویی با برشمردن خواص دارویی بابونه، تشریح کرد:درمان زخم معده و ورم معده ، تقویت کننده اعصاب ومغز ، درمان سردرد و میگرن ، تب بر وتسکین دهنده درد وضد عفونی کننده و درمان بیماری های پوستی مانند جوش و لک ازجمله مهمترین مزایا و خواص این گیاه دارویی حیاتی است .

دکتر یوسف زاده با تاکید براینکه بابونه به علت کم توقع بودن ومقاومت در برابر کم آبی می تواند به عنوان یکی از الگو های کشت در استان قم قرار گیرد، ادامه داد:متاسفانه استان قم ازجمله استان هایی است که هنوز ارزش گیاهان دارویی درآن گمنام مانده است. طبق آمارهای موجود فقط۱/۵هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده که کل تولید آن ۵۴۵۰ کیلو گرم می باشد.

عضو هیات مدیره گروه تولیدی گیاهان دارویی رویان بوم دارو دراین خصوص توضیح داد: طبق آخرین آمار در سال ۸۶ حدود ۶۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان های مختلف کشور، به کشت گیاهان دارویی اختصاص داشتند. از مجموع مزارع اختصاص یافته به گیاهان دارویی، حدود ۶۵ هزار تن محصول تولید می شود . میزان صادرات کشور در سال ۱۳۸۶ به میزان ۶۳ میلیون دلار ثبت شده است که عمده ترین اقلام زیره، گشنیز وعصاره شیرین بیان، بوده است.

یوسف زاده با اعلام این مطلب که گروه کارشناسی این شرکت مستقر درمرکز رشد درزمینه انواع گیاهان دارویی برای مشاوره و ارایه خدمات، درخدمت همشهریان عزیز می باشد،گفت:این گروه تخصصی با همکاری و تعامل خوب مرکز رشد توا نست گیاهان دارویی دیگری از جمله ماریتیغال ، انیسون ، رازیانه ، سیاهدانه ، آویشن کوهی ، ختمی ، سنبل الطیب و بومادران به صورت کلکسیون در مزرعه کشت کند.که در صورت بهره برداری مناسب از این گیاهان در سال های آینده به صورت وسیع تر کشت خواهدشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.