×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: به‌علت ضرورت توجه جدی به کشت گیاهان دارویی با نیاز آبی کمتر و ارزآوری بیشتر و توجه جدی به بحث اشتغال سطح زیرکشت محصول گل محمدی در شهرستان کرمان به ۸۰ هکتار رسید.

به گزارش ایسنا، «احمد مسعودی» در جمع خبرنگاران گفت: برداشت گل محمدی از اوایل اردیبهشت‌ماه در شهرستان کرمان آغاز و تا اواسط خردادماه ادامه دارد که اشتغالزایی ۲۵۰۰ نفر روز را در بر دارد.

وی با بیان این‌که سطح زیر کشت محصول گل محمدی در شهرستان کرمان ۸۰ هکتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود، امسال به میزان ۱۲۵ تن گل محمدی برداشت و عملکرد این محصول ۱۸۰۰کیلوگرم در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با بیان این‌که قیمت محصول تر از قرار هر کیلو ۸۰ هزار ریال و متوسط قیمت خشک محصول ۳۰۰ هزارریال است، ادامه داد: به‌منظور ترویج کشت‌های جایگزین میزان ۱۰ هکتار گل محمدی در سال جاری نیز کشت شده که در مجموع سطح زیر کشت این محصول در شهرستان کرمان ۸۰ هکتار است.

مسعودی ابراز امیدواری کرد در زمینه فرآوری این محصول از جمله اسانس و عرقیجات نیز صنایع تبدیلی تکمیلی کشاورزی ایجاد تا کمک شایانی به ارزآوری، تولید پایدار و اشتغالزایی مولد کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.