×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مانور برخورد با برداشت کنندگان غیر مجاز گیاهان دارویی در البرز جنوبی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌ حمیدرضا لشگری ر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدیدهای میدانی انجام شده از منطقه حفاظت شده البرز جنوبی شاهد حضور تعداد زیادی از برداشت کنندگان گیاهان دارویی و مرتعی اعم از ریواس و انواع سبزی های کوهی بودیم.

وی اظهار داشت: برداشت بی رویه این گیاهان بدون رعایت وضعیت مراتع خساراتی درپی دارد.

لشگری گفت: به همین دلیل با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان مقرر شد که مانور کوتاه مدتی برای برخورد با افرادی که به این طریق به محیط زیست و منابع طبیعی ضربه می زنند، اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه امسال از بارندگی مناسبی برخوردار بودیم، افزود: به همین دلیل شاهد رویش بسیار خوب انواع گیاهان در سطح مراتع هستیم که اوج رویش آن ها را در هفته آینده شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه این پدیده روز به روز در حال افزایش است و این در حالی است که برداشت کنندگان نیز با نحوه ی برداشت آشنا نیستند و اغلب به ریشه گیاهان به دلیل استفاده از ریشه ی آن ها ضربه می زنند به طوریکه شاید امکان رویش مجدد آن ها در سال های بعد از آن ها گرفته شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج یکی از اقدامات برای حفظ مراتع و محیط زیست منطقه حفاظت شده جنوبی البرز را برخورد با چرای بی رویه دام عنوان کرد و گفت: سال گذشته برای نخستین بار در جهت برخورد با این متخلفین ۱۰ پرونده قضایی در مراجع قانونی تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه این طرح در سال جاری نیز با شدت بیشتری ادامه می یابد، اضافه کرد: متخلفین چرای بی رویه دام که اکثرا چوپانانی هستند که از سوی صاحبان پروانه چرا به کار گرفته می شوند، اکثرا تخلفاتشان در زمینه تعداد دام های وارد شده به عرصه، میزان روزهای چرا و محدوده ی چرا هست.

وی با اشاره به اینکه به مانور برخورد با برداشت کنندگان غیرمجاز سبزی های کوهی از ابتدای هفته ی آینده شروع می شود، بیان داشت: همکاری های لازم نیز با مراجع قضایی شده تا ضمن ضبط محموله ها، پرونده های قضایی برای این افراد تهیه شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: برای اجرای این مانور ۲۰ نفر از محیط بانان منطقه حفاظت شده و ۲ اکیپ که شامل حدود ۳۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی البرز هستند بسیج می شوند و همچنین هماهنگی لازم با ۲ پاسگاه منطقه انجام شده که برای تحویل محموله متخلفین همکاری کنند.

وی یادآور شد که به محض گرفتن دستور طرح از دادستان شهرستان کرج مانور از ابتدای هفته ی آینده آغاز می شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.