×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاشت ۳۴ گیاه دارویی در مرکز تحقیقات فرآوری گیاهان دارویی میمند

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، به نقل ازشیرازه، محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در جمع دانشجویان دانشکده داروسازی که از مرکز تحقیقات فرآوری گیاهان دارویی میمند است، با تشویق دانشجویان به مشارکت در تولید و فرآوری گیاهان دارویی، از آنان خواست تا به عنوان دانشجویان این رشته، به فعالیت در داروخانه ها و مراکز درمامی اکتفا نکنند و در این زمینه نیز از توانمندی های استان فارس، بهره مند شوند.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی استان، گفت: تنوع دما و آب و هوا در استان، ظرفیتی است که سبب رویش گیاهان متفاوت در استان فارس شده است.

ایمانیه، مدیریت کاشت گیاهان دارویی را موضوعی ضروری در این زمینه عنوان کرد که نیازمند تشکیل کمیته بازاریابی است.

در این برنامه، ۵۱ دانشجوی ورودی ۹۳دانشکده داروسازی شیراز، با حضور در مرکز تحقیقات فرآوری گیاهان دارویی میمند، از نزدیک با روش تهیه عرقیات به شیوه های سنتی و صنعتی، آشنا شدند.

محمدرضا معین، رییس مرکز تحقیقات فرآوری گیاهان دارویی میمند، از کاشت ۳۴ نوع گیاه، در این مرکز خبر داد که توانمندی خوبی برای آشنایی دانشجویان استان با گیاهان دارویی است.

وی بیان داشت:با توجه به ویژگی های فصل بهار، درس گیاهان دارویی، در نیمه دوم سال تحصیلی پیش بینی می‌شود تا دانشجویان ضمن مطالعه تئوری دروس، با تنوع گیاهان دارویی استان، به شیوه عملی نیز آشنا شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.