×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
اجباری شدن آبیاری تحت فشار برای گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، به نقل از ایانا معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، در نخستین هم‌اندیشی سیاست‌های ملی گیاهان دارویی کشور که امروز در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان این که هم اکنون در ابتدای برنامه ششم هستیم، طرح های ملی استانی شده و قوی بودن پایه گیاهان داروئی در برنامه ششم، توسعه این بخش را رقم می زند، افزود: در صورت درنظر نگرفتن، اعتبارات و تسهیلات مناسب، این بخش تا پایان برنامه ششم توسعه ضعیف خواهد شد.

محمد علی طهماسبی از تشکیل شدن ستاد عالی اراضی شیبدار و کارگروه ها خبرداد و گفت: توسعه اراضی شیبدار در برنامه ششم توسعه ۵۰۰ هزار هکتار قید شده که متکی به آب باران است.

وی با اشاره به اینکه تلفات آب از چاه کشاورزی تا مزرعه حدود ۴۰ درصد اعلام شده، تصریح کرد: برای کشت گیاهان داروئی به ویژه زعفران در استان خراسان، اعلام می شد که امکان استفاد ه از آبیاری تحت فشار وجود ندارد، اما به تازگی بخشنامه ای تصویب شد که طبق آن تمامی گیاهان داروئی باید با آبیاری تحت فشار کشت شود.

طهماسبی با بیان این که صندوق بیمه محصولات کشاورزی طی سال جاری تمام خسارات این بخش را پرداخت کرد، گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پول در صندوق حمایت از بخش کشاورزی است، بنابراین از صندوق حمایت از بخش کشاورزی غفلت نکنید.

وی گفت: ارزش افزوده محصولات کشاورزی در اعطای پول و یارانه نیست، بلکه در فرآوری محصولات است، دوره خام فروشی تمام شده و باید ریسک سرمایه گذاری را در بخش کشاورزی کاهش داد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهارکرد: سازمان تعاون روستایی وظیفه دارد به محض کاهش شدید قیمت یک محصول تا زمان متعادل شدن قیمت آن خرید توافقی انجام دهد.

طهماسبی با اشاره به اینکه تولیدات باغی کشور در سال ۱۳۹۱، ۱۵ میلیون تن بوده تصریح کرد: در دولت یازدهم این میزان به بیش از ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و سطح گلخانه های کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار رسیده و میزان تولیدات گلخانه ای از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال ۱۳۹۱ به ۲ میلیون و۲۰۰ هزار تن در دولت یازدهم رسیده است.

 

وی افزود: گیاهان داروئی، گیاهان داروئی، نهال و اراضی شیبدار جزء طرح های اقتصاد مقاومتی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.