×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش کشت گیاهان دارویی در فارس

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس،  کارشناس مسئول گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت گیاهان دارویی هزار و ۵۰۰ هکتار بود که این میزان در سال زراعی جاری به دو هزار و ۱۰۰ هکتار رسیده است.
 حشمت الله صادقی با بیان که سالانه  بیش از یک میلیون تن گیاهان دارویی در فارس  تولید می شود افزود : در استان فارس ۴۰ نوع گیاه دارویی وجود دارد که به صورت طبیعی ، کشت و تولید می شود .
وی ، مهمترین گونه‌های گیاهان دارویی در فارس را به لیمو، آویشن باغی، بادرنجبویه، آنغوزه، مورد و مرزنجوش برشمرد و افزود : برای توسعه سطح زیر کشت این گیاهان، یارانه و اعتبارات استانی اختصاص داده شده است .
کارشناس مسئول گیاهان دارویی  جهاد کشاورزی استان فارس تغییر الگوی کشت  و درآمد زایی  را از مهمترین دلایل افزایش  گیاهان دارویی اعلام کرد.

سالانه بیش از ۴۰ هزار تن انواع گیاه دارویی به ارزش ۲۵ میلیون دلار به کشورهای حوزه خلیج فارس، انگلستان، آلمان، ژاپن، ترکیه، چین و فرانسه صادر می شود .

شهرستان‌های لار، لامرد، خنج، جهرم، ممسنی، رستم، مرودشت، بوانات، پاسارگاد و سپیدان بیشترین میزان تولید گیاهان دارویی در استان فارس را دارند.

استان فارس با ویژگی های اقلیمی و تنوع آب و هوایی یکی از مناطق مهم رویش انواع گیاهان دارویی است و با تولید ۵۰ درصد گیاهان دارویی کشور رتبه نخست پرورش و صادرات گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.