×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهار و دشمنی ما با گیاهان دارویی لرستان

‌به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی ، دکتر محمد مهرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: لرستان یکی از مهم‌ترین رویشگاه‌های انواع مختلف گیاهان وحشی و دارویی در کشور محسوب می‌شود‌.

وی با بیان اینکه همه ساله در فصل بهار شاهد رویش انواع گیاهان خوراکی در رویشگاه‌های استان هستیم، افزود: در این فصل گروه‌هایی با جمع‌آوری و عرضه این گیاهان به بازار منبع درآمد خوبی برای خود ایجاد کرده و با این برداشت‌ها متأسفانه باعث کاهش ذخائر طبیعی و شتاب در آن می‌شوند‌.

مهرنیا ادامه داد: برای جلوگیری از انقراض گیاهان دارویی باید نسبت به برداشت اصولی و کنترل شده این گیاهان اقدام کرد و از بوته‌کنی برخی از آنها که دارای پیاز هستند، جلوگیری به عمل آورد‌.

این استادیار پژوهش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با بیان اینکه زمینه برداشت و مصرف گیاهان و سبزی‌ها نیازمند دقت و برنامه‌ریزی بیشتری است، افزود: برداشت بی‌رویه و بی‌برنامه، نسل این گیاهان را با خطر انقراض مواجه می‌کند‌.

وی ادامه داد: تنوع این گیاهان که مصارف مختلفی اعم از خوراکی، دارویی و آرایشی دارند، زمینه لازم را برای سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم کرده است‌.

مهرنیا خاطرنشان کرد: حفظ این گیاهان از وظایف نهادها و سازمان‌های حاکمیتی، پژوهشی و علمی است و در این راستا مرکز تحقیقات استان با جمع‌آوری بذور گیاهان دارویی و مرتعی و نگهداری آنها در بانک ژن گیاهی کشور اقدام به این کار کرده است‌.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.