×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مرکز کاشمر از شناسایی ۴۷ گونه گیاه دارویی خبر داد و گفت: احداث باغ گیاهان دارویی، احیاء گیاهان دارویی در حال انقراض و احداث باغ گل محمدی از جمله دستاوردهای این موسسه است.

صادق باغبان در مراسم افتتاح نمایشگاه گیاهان دارویی موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی جهاددانشگاهی مرکز کاشمر، اظهار کرد: با توجه به پتانسل شهرستان کاشمر در زمینه گیاهان دارویی، این شهرستان قابلیت ایجاد یک قطب اقتصادی در منطقه را دارد و از طرفی به دلیل نوع گونه گیاهان منحصر به فردی که در منطقه است نیازمند پژوهشکده و دهکده گیاهان دارویی هستیم.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مرکز کاشمر با بیان اینکه این موسسه تنها دانشگاه در منطقه است که رشته‌های کشاورزی فعال دارد، ادامه داد: تمامی رشته‌ها و پایان نامه‌ها در این دانشگاه متناسب با مشکلات منطقه است.

وی با اشاره به اینکه منطقه کاشمر دارای ۱۴۰ گونه گیاه دارویی است که خواص دارویی ۴۰ گونه از این گیاهان تایید شده است، گفت: گونه‌‏های گیاهی هم‏چون گل ‏محمدی، مریم‏گلی، آویشن، آلوئه‏ ورا، زیره و ترخون به خوبی در منطقه قابل کشت است.

باغبان هدف از برپایی نمایشگاه گیاهان دارویی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مرکز کاشمر را ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی این موسسه دانست و خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی کاشمر در این نمایشگاه به ارائه محصولاتی همچون انواع دمنوش‌های گیاهی، گیاهان دارویی، شربت‌های گیاهی، صابون آلوئه ورا و انواع سازها و طراحی‌های انجمن علمی معماری پرداخته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.