×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
آمایش تولید، راهکاری برای شناسایی مناطق مستعد رشد گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری میزان، جلال محمودزاده درباره وضعیت تولید گیاهان دارویی درکشور،گفت: حفظ ذخائر منحصربه فرد ما در تولیدگیاهان دارویی از الزمات  بهره برداری موثر از گیاهان دارویی در کشور به شمار می آید و این درحالی است که تداوم صادراتی گیاهان دارویی با توسعه صنایع فرآوری گیاهان دارویی رقم می خورد.
نماینده مردم مهاباد درمجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمایش تولید راهکاری برای شناسایی اراضی و مناطق مستعد در تولیدگیاهان دارویی در کشور به شمارمی آید،تصریح کرد: با توجه به  قابلیت تولید گیاهان دارویی در کشور می توان با تسهیلات کم بهره و با استفاده از  فارغ التحصیلان در کنار کشاورزان با انبوه  تولید در گیاهان دارویی به سمت صنعتی شدن حرکت کرد.
وی ادامه داد: یکی از راهکارهای افزایش سرانه مصرف گیاهان دارویی فرهنگ سازی توسط رسانه ها  وصداوسیما است  ،بنابراین صداوسیما می تواند با برگزاری میزگردهای تخصصی  پیامدهای مثبت مصرف گیاهان دارویی را  برای احاد مردم اطلاع رسانی کند.
محمود زاده افزود:زمان چیدن گیاهان دارویی برطبق ماندگاری محصول بسیار حائز اهمیت است، بنابراین باید با برنامه ریزی جامع محصولات در زمان مقرر با روش های علمی چیده و سپس به کارخانجات فرآوری منتقل شوند تا سپس با بسته بندی شکیل  وارد بازار مصرفی شوند.
عضوهیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه افزایش سرانه مصرف و حضور شرکت های دانش بنیان در  تولید گیاهان دارویی راهکاری برای حضور موفق در بازار جهانی دراین عرصه به شمار می آید،گفت: افزایش راندمان تولید با  استفاده از روش های علمی به نحو مطلوب  قابلیت اجرایی دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.