×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کرم های مرطوب کننده گیاهی توسط محققان کشور تولید شد

کرم های مرطوب کننده گیاهی توسط محققان کشور تولید شد

الوئه ورا

لیلا محمدتقی زاده، مسئول گروه طب سنتی و فعال در واحد تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان در کاشان  اظهار داشت: در این شرکت موفق شدیم کرم های مرطوب کننده گیاهی را برای سنین مختلف و انواع پوست ها به تولید برسانیم.

وی با بیان اینکه تولید این نوع کرم مرطوب کننده، پایه گیاهی دارد، افزود: این کرم، برای انواع پوست های چرب و خشک مناسب خواهد بود.

محمدتقی زاده با بیان اینکه برای حفظ تعادل مکانیکی و فیزیولوژیک پوست طبیعی، لازم است از مصرف ترکیبات بهداشتی آرایشی حاوی مواد محرک و مضر برای پوست اجتناب کرد، اظهار داشت: استفاده از کرم مرطوب کننده این شرکت دانش بنیان، برای تمام انواع پوست مخصوصاً پوستهای خشک و حساس توصیه می شود و می توان به دفعات از آن استفاده  کرد.

به گفته وی، در ترکیبات این کرم مرطوب کننده از ژل گیاه آلوئه ورا و روغن بادام استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ژل آلوئه دارای اسیدهای آمینه، مواد معدنی، ویتامین ها، آنزیم ها، پروتئین ها، پلی ساکاریدها و محرکهای بیولوژیک است و به همین علت علاقه و توجه همگان برای استفاده از فراورده های دارای آلوئه را موجب شده است، گفت: مدت زیادی است که خواص طبیعی آلوئه ورا برای تغذیه و نرمی پوست و تخفیف تحریکات پوستی در زمینه های طبی و زیبایی شناخته شده است.

محمدتقی زاده افزود: اثرات مرطوب کنندگی ژل آلوئه‌ورا، به مخلوط آب و ترکیبات پلی‌ساکارید آن بویژه گلوکومانان مربوط می‌شود که ترکیب ژل مانندی ایجاد می‌کند و آب را در سطح پوست نگه داشته و محیط مرطوبی روی پوست ایجاد می کند.

وی خاطر نشان کرد: روغن بادام نیز از جمله ترکیبات بکار رفته در فرمول کرم مرطوب کننده باریج اسانس است و با داشتن خواص نرم‌کننده، محافظ و مغذی پوست برای تمامی انواع پوست، رفع خارش، زخم، خشکی، پوسته‌پوسته شدن، التهاب، اگزما و ترک پوست و در موارد مواجهه با نور خورشید مناسب است.

وی با اشاره به کاربردهای این نوع کرم گفت: برای زیر آرایش، مراقبت از پوست دست و صورت، برطرف کردن تحریکات پوستی، پیشگیری از آسیب های خارجی می توان از این نوع کرم بهره برد.

وی تاکید داشت: قابلیت برجسته آلوئه ورا در تامین رطوبت پوست همراه با ویژگیهای نرم کننده، خنک کننده، آرامش بخش و مغذی همچنین خواص ویژه روغن بادام برای پوست موجب شده تا فرمول این کرم مرطوب کننده منحصر به فرد باشد. این کرم  با داشتن ویژگی های فوق موجب حفظ سلامت پوست بویژه پس از مواجهه با عوامل آسیب رسان محیطی می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.