در این مقاله سعی داریم تا گیاهان دیگری را به شما معرفی کنیم تا بتوانید سریع‌تر لاغر شوید.لازم به ذکر است که کمک گرفتن از گیاهان در درازمدت به کاهش وزن شما کمک می کند اما انتظار کاهش وزن سریع از آنها را نداشته باشید.

Elettaria cardamomum هل

Elettaria cardamomum هل

 

هل

هل یک گیاه گرمازا است. در نتیجه درصدی از انرژی دریافتی غذا را به گرما تبدیل می کند و برای اهداف هضم و جذب مانند آرام کردن روده ها و مقابله با اسپاسم کارآمد است.

 

دارچین

دارچین

دارچین

تخم بزرک یا بذر کتان یک لاگزتیو قوی است که گرسنگی را محدود می کند. این دانه سرشار از ویتامین‌ها، ریزمغذی ها، پروتئین و فیبر است. و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد. بذر کتان در روده تا ۵ برابر حجیم می شود. این دانه ها را نیم ساعت قبل از وعده غذایی مصرف کنید

دارچین سطح کلسترول بد را کاهش و سطح کلسترول خوب را ثابت نگه می دارد و مانع از کاهش کلسترول خوب می شود. دارچین بر روی قند خون مؤثر است و با چاقی و مقاومت به انسولین که باعث پره دیابت و سندرم متابولیک می شود، مقابله می کند.

سطح گلوکز خون و گرسنگی با هم در ارتباط است. بنابراین افرادی که سطح گلوکز خونشان ناپایدار است؛ احساس گرسنگی بیشتری می کنند. دارچین باعث تنظیم قند خون و ترشح انسولین می شود. درنتیجه گرسنگی در افراد مبتلا به دیابت را کم می کند. همچنین مصرف مداوم دارچین باعث کاهش تمایل به شیرینی‌جات می شود.

 

 

فلفل قرمز

فلفل قرمز

فلفل قرمز

فلفل قرمز گردش خون و هضم و جذب را بهبود می بخشد و اثر گرمازایی دارد. مطالعات نشان می دهند فلفل قرمز می تواند دمای مرکزی بدن و متابولیسم را افزایش دهد و باعث شود تا افراد وزن بیشتری را کم کنند. شاید به همین علت در کشورهایی که غذاهای تندتر استفاده می کنند شیوع چاقی کمتر است.

نرخ متابولیسم در افرادی که فلفل در غذایشان استفاده می کنند ۲۵ درصد افزایش می یابد. فلفل قرمز حس تشنگی ایجاد می کند و باعث دریافت بیشتر مایعات می شود و به شما کمک می کند که وزن کم کنید. گرد فلفل قرمز به سرعت توسط معده جذب می شود. کاپسایسین که ماده مؤثر موجود در فلفل قرمز است برای مشکلات هضم و جذب و بهبود گردش خون نیز مناسب است.

بهار نارنج

بهار نارنج

بهارنارنج

بهارنارنج گیاهی است که در طب چینی برای تقویت معده و عملکرد دستگاه گوارش استفاده می گردید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که این گیاه به اندازه افدرین مؤثر است و می تواند گرمازایی را در بدن افزایش دهد. فرآیندهای گرمازایی باعث تسریع کاهش وزن می شوند. بهارنارنج از آمین های آدرنرژیک تشکیل شده است. سی نفرین، ان متیل تیرامین، اکتوپامین و … همه از موادی هستند که اثرات ترموژنیک دارند. وقتی این مواد همراه ورزش و رژیم غذایی کم کالری استفاده شوند حتماً کاهش وزن را به همراه خواهند داشت.

گل پامچال

گل پامچال باعث کاهش کلسترول و کاهش وزن می شود. روغن این گیاه یکی از بهترین روغن‌ها در زمینه شادابی پوست بانوان است. عصاره روغن پامچال شامل تریپتوفان است و برای سرکوب اشتها مؤثر می باشد.

پسیلیوم

مصرف دانه های پپسیلیوم قبل از وعده های غذایی باعث تنظیم اشتها می شود. این دانه ها باعث احساس پری در معده می شود. و احساس سیری باعث کاهش مصرف کالری از طریق غذا می شود.

دانه کولا

سطح گلوکز خون و گرسنگی با هم در ارتباط است. بنابراین افرادی که سطح گلوکز خونشان ناپایدار است؛ احساس گرسنگی بیشتری می کنند. دارچین باعث تنظیم قند خون و ترشح انسولین می شود

دانه کولا محرکی است که اشتها را کاهش و متابولیسم چربی ها را افزایش می دهد.

دانه کولا مانند کافئین محرک است و در مناطق گرمسیری مانند مرکز و شرق آفریقا و در برزیل به فراوانی یافت می شود.

جعفری

جعفری یک گیاه دیورتیک است. آب هویج و جعفری اشتها را کاهش می دهد. جعفری مانند سایر گیاهان برگ سبز، یکی از بهترین منابع کلروفیل است. در یک مطالعه ایتالیایی که بر روی زنانی که به طور جدی چاقی داشتند انجام شد سه گرم پودر جعفری را در آب حل کردند و نیم ساعت قبل از غذا به آنان دادند تا مصرف نمایند. کاهش وزن قابل ملاحظه ای در این افراد مشاهده شد. پیشنهاد می شود یک قاشق چای خوری پودر جعفری را در آب حل نموده و پیش از غذا مصرف نمایید.

دانه های گرده

گردهزنبور عسل

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در روسیه مشخص شد که گرده زنبور عسل علاوه بر تحریک متابولیسم اشتها را هم محدود می کند. گرده زنبور عسل دارای فنیل آلانین است که یک سرکوبگر طبیعی اشتها می باشد.

زالزالک

زالزالک چربی خون را کاهش می دهد و جریان خون را بهبود می بخشد. این گیاه باعث تحریک غدد آدرنال و بهبود عملکرد تیروئید و کاهش اشتها می شود.

قهوه سیاه

قهوه سیاه یکی از منابع اصلی کافئین است. بسیاری از افراد ۲ تا ۳ فنجان قهوه در طول روز می نوشند. قهوه همچنین دارای کلروژنیک اسید است که یک آنتی اکسیدان قوی می باشد. لازم به ذکر است هورمون گرلین که اشتها را تحریک می کند توسط کلروژنیک اسید موجود در قهوه کنترل می شود.

زنجبیل

ریشه زنجبیل یکی از بهترین سرکوبگرهای اشتها است و به علت ترکیبات متعددی که دارد یکی از معروف‌ترین گیاهان برای کاهش وزن می باشد. زنجبیل علاوه بر محدود کردن اشتها از ایجاد گرسنگی هم جلوگیری می کند.

mint نعناع

mint نعناع

نعنا

یک گیاه دیگر برای سرکوب گرسنگی نعنا است. وقتی نعنا را بعد از وعده غذایی مصرف می کنید طعم تازگی که در دهانتان می پیچد را می خواهید همچنان باقی بماند و تمایلی ندارید با خوردن غذایی دیگر این طعم از بین برود. چای نعنا هم برای این هدف مؤثر است.

ریشه گل قاصدک

گرده زنبور عسل علاوه بر تحریک متابولیسم اشتها را هم محدود می کند. گرده زنبور عسل دارای فنیل آلانین است که یک سرکوبگر طبیعی اشتها می باشد

ریشه گل قاصدک به عنوان یک محرک برای خارج کردن سموم از بدن عمل می کند و با تأثیر بر کبد باعث افزایش متابولیسم چربی ها می شود.

دانه کاج

دانه کاج به دلیل دارا بودن پینولنیک اسید گرسنگی را به طور طبیعی محدود می کند. این دانه سرشار از پروتئین است و انرژی مورد نیاز بدن را نیز تأمین می نماید.

دانه بزرک

تخم بزرک یا بذر کتان یک لاگزتیو قوی است که گرسنگی را محدود می کند. این دانه سرشار از ویتامین‌ها، ریزمغذی ها، پروتئین و فیبر است و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد. بذر کتان در روده تا ۵ برابر حجیم می شود. این دانه ها را نیم ساعت قبل از وعده غذایی مصرف کنید تا در زمان صرف وعده غذایی میزان کمتری از غذا استفاده کنید. با این روش علاوه بر کاهش وزن، سیستم ایمنی خود را هم بهبود می بخشید.

منبع : تبیان