×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نخستین رویداد کارآفرینی با رویکرد گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعظم بیگی خردمند رئیس نخستین رویداد کارآفرینی گیاهان دارویی گفت:نوآوری عامل پیشرفت کشورهای توسعه یافته و عامل حسرت کشورهای در حال توسعه است. امروزه فناوری نقش اساسی در بهبود زندگی مردم ایفا می‌کند، لذا استفاده از نظریات و تخصص جامعه نخبگان دانشگاهی و صنعتی برای برنامه ریزی جهت تقویت چرخه صنعت و تولیدات در زمینه‌های مختلف علوم، مهندسی و به کارگیری یافته‌های جدید جهت بومی سازی و به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین، خلاقیت و نوآوری در جهان یک نیاز مهم است.

وی افزود: فناوری چه درونزا و مبتنی بر فعالیت‌های تحقیق و توسعه داخلی باشد و چه با منشأ خارجی و برونزا تلقی شود، مستلزم مدیریت بر فرآیند انتقال و توسعه است. امروزه ضرورت توجه به وجود عناصر کاربردی در صنایع مختلف می‌تواند حتی پایه‌های تولید ناخالص ملی برای عرصه صادرات پایدار به کشورهای منطقه و جهان تلقی شود.

بیگی خردمند ادامه داد: تقویت هرچه بیشتر این قبیل فناوری‌های نوین و توسعه آن موجبات باروری و خودباوری مردم یک کشور را نوعاً افزایش داده و آن را به یک کشور مهم در جهان تبدیل می‌کند. آنچه مسلم است حرکت به سوی توسعه و پویایی زمانی محقق خواهد شد که زیرساخت‌های علمی و عملی مناسبی موجود باشد، دانشگاه‌ها، مرکز تحقیقاتی و پژوهشی و سایر دستگاه‌های اجرایی ضامن و مجری ایجاد این زیرساخت‌ها است.

رئیس نخستین رویداد کارآفرینی گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: از این رو برگزاری استارتاپ ویکندی بامحوریت گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برنامه‌ریزی شد تا در راستای برگزاری موفق برنامه‌های پیشین باشگاه پژوهشگران و نخبگان و بازتاب بسیار گسترده آن در دانشگاه‌های کشور و با بهره‌گیری از تجارب گذشته، اساتید دانشگاه های معتبر و نهادهای علمی پژوهشی مرتبط و حامیان، فرصتی مناسب جهت تبادل ایده‌های نو، خلاقیت و نوآوری همراه با ارائه‌ یافته‌های پژوهشی علمی در زمینه کارآفرینی، کسب‌وکار پررونق، درآمدزایی بالا و گردهم آوردن صاحب‌نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، سیاست گذاران و مدیران، سازمان‌های ذی‌ربط، متخصصان و علاقه‌مندان مباحث گیاهان دارویی و کارآفرینی باشد.

به گفته وی برگزاری این کنفرانس امکان تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی با دانشگاه‌های دیگر کشورومراکزتخصصی و تحقیقاتی کشور و جهان درزمینه مفاهیم مشترک ایده پردازی، ایجاد کسب‌وکار پر رونق وسایرموضوعات مرتبط با محورهای کنفرانس را فراهم می‌سازد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.