×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی در دهاقان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان محل برگزاری دو نمایشگاه معرفی ایل قشقایی و گیاهان دارویی بود.
وحید فرهمندیان کارشناس گیاهان دارویی و مسئول غرفه نمایشگاه معرفی گیاهان دارویی، در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار داشت: شهرستان دهاقان دارای زمین های مستعد کشت گیاهان دارویی می باشد.
وی با بیان این مطلب، افزود: برخی گونه های گیاهی که در رشته کوه های استان اصفهان و بخصوص در شهرستان دهاقان رشد می کنند از نمونه های نادر جهان به شمار می روند به گونه ای که شناسایی، معرفی و بهره برداری از این نمونه ها می تواند این شهرستان را به عنوان یکی از مهمترین زیستگاه های گیاهان دارویی در کشور معرفی کند.
کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به اینکه در حال حاضر۴۰۰ گونه گیاهی در استان اصفهان شناسایی و جمع آوری شده، اذعان داشت: این میزان ۳۵درصد از کل گیاهان دارویی کشور را تشکیل می دهد. الگوی کشت در خشکسالی، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان اصفهان به ۴ هزار هکتار افزایش یافته، گیاهان دارویی که در استان شناسایی شده است که ۴۰ گونه آن درآمدزایی دارد.

فرهمندیان، با توجه به توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی، ارتقای آگاهی و دانش فنی متقاضیان کشت گیاهان دارویی، بازاریابی مناسب و فراهم کردن صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات دارویی و استفاده از ظرفیت های موجود در استان خاطر نشان کرد: این موارد می تواند به اثرات این بخش در کارآفرینی و اشتغال و افزایش درآمد خانوارها امیدوار بود، در عین حال فعالیت در زمینه گیاهان دارویی به دلیل اینکه نیازی به ماشین آلات و ابزار و وسایل گران قیمت ندارد و با توجه به زیرساخت های موجود در این استان امکان توسعه با همکاری بخش خصوصی وجود دارد.

وی تصریح کرد: با فرهنگ سازی اقتصاد کارآفرین و ریسک پذیری می توان توسعه را در حوزه های مختلف دنبال کرد و تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است.
مسئول نمایشگاه معرفی گیاهان دارویی شهرستان دهاقان،افزود: ترویج الگوی کشت شهرستان به سمت گیاهان دارویی، کم آب خواه، زعفران، گل محمدی، برندسازی اقتصادی و ترویج طب سنتی اسلامی می تواند مقدمه ای برای استفاده از ظرفیت های مهم شهرستان باشد.

فرهمندیان با توجه به موقعیت گیاهان دارویی در شهرستان دهاقان،اذعان داشت:در کو های شهرستان دهاقان دارای گونه گیاهی دارویی بسیار ارزشمند میباشد که از میان میتوان به کاکوتی، آویشن پهن برگ (شیرازی)، آویشن دنایی، بیش خاف، آنغوزه، باریجه، مخلصه(گشنیزکوهی)، تره کوهی، ریواس، مرزنجوش، بومادران، مریم نخودی اشاره کرد، با این تفاسیر می توان گفت شهرستان دهاقان زمین و آب هوای مستعد برای کاشت گیاهان دارویی اقتصادی را دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.