×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۵ هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان زیرکشت گیاهان دارویی

ه گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم از بندرعباس، ناصر حیدری‌پوری بعدازظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی از توسعه کشت گیاهان دارویی در استان هرمزگان خبرداد و اظهارداشت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون بیش از ۵ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت گیاهان دارویی قرار گرفته است.

وی، توسعه گیاهان دارویی در استان با توجه به بازار مناسب، افزایش تنوع کشت در بخش کشاورزی و ایجاد رونق اقتصادی را از مهم‌ترین اهداف طرح توسعه کشت گیاهان دارویی برشمرد و بیان‌داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سال آینده طرح کشت گیاهان دارویی در سراسر استان اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح‌کرد: مرزنجوش، خارمریم، بابونه، نعناع فلفلی، به لیمو، بادرنجبویه، کدو پوست کاغذی، آویشن و گلرنگ از مهم‌ترین گیاهان دارویی کشت شده در استان هستند.

حیدری پوری گفت : باید با ترویج تنوع کشت، نگرش بهره‌برداران را نسبت به محصولات اقتصادی و غیر اقتصادی تغییر داد.

وی با بیان اینکه با توجه به عملکرد مناسب آن مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است بیان‌داشت: طرح پایلوت کشت گیاهان دارویی در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان وحاجی آباد با موفقیت اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه آموزش و مباحث ترویجی نقش مهمی در توسعه کشت گیاهان دارویی دارد ابرازداشت: تاکنون ۱۶کارگاه آموزشی با حضور ۲۶۰ بهره بردار در استان برگزار شده است.