×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ظرفیت ۲۰ میلیارد دلاری ایران در توسعه تجارت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، به نقل از بولتن نیوز، محمدحسن عصاره در دومین نشست رابطین استان‌های ایران با ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی با بیان اینکه صنعت گیاهان دارویی ایران باید جهانی شود، افزود: ایران این ظرفیت را دارد که تا ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلار درآمد کشور از طریق تجارت گیاهان دارویی کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی بهترین نسخه درمانی و یک روش بومی در کشور است؛ چرا که در هزاران سال قبل صاحب این علم بوده‌ایم. امروز نیز هنر ما بازگشت به منابع بومی است.

عصاره با تاکید بر ضرورت ایجاد زنجیره کشت و صنعت تصریح کرد: کشت بدون صنعت معنا ندارد، از این رو در استان‌های کشور اگر به زنجیره‌ای بودن کشت گیاهان دارویی و چند بعدی نیندیشیم، هیچ کاری به نتیجه نخواهد رسید. باید به این صنعت زنجیره‌وار نگاه کرد و تمام بخش‌های صنعت را در نظر گرفت.

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی مواد دسترسی به بذر و نهال استاندارد را اولین حلقه این زنجیره دانست و یادآور شد: تولید عصاره و اسانس با مصارف مختلف از سوی کارخانه‌های میانی و صنایع پایین‌دستی حلقه‌های دیگر این زنجیره را تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که این زیرساخت‌ها در کشور ایجاد نشود، تولیدات ما میلی‌متری خواهد بود، گفت: طب سنتی در حال گسترش کمی است و هر استان می‌خواهد یک دانشگاه طب سنتی داشته باشد، اما باید ابتدا فارغ‌التحصیلان، آینده و نتایج حضور آنها در این عرصه را بررسی کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.