×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس سازمان غذا و دارو: ‌تولید گیاهان دارویی در کشور باید افزایش پیدا کند

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم رونمایی از داروی گیاهی ملیتروپیک برای کنترل‌ آلزایمر و کاهش علائم تحریک‌پذیر که در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: خط تولید گیاهان دارویی جامد در مراکز جهاد دانشگاهی افتتاح شده که این سازمان ملی در صدد ارتقای علم، دانش و فناوری کشور است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به دنبال تولید داروهای گیاهی و تمام بومی در کشور است، اظهار داشت: در حال حاضر ۲ مجوز ساخت دارو از سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌ایم که وارد بازار شده است.

دیناروند ادامه داد: داروی کنترل‌کننده آلزایمر ثمره ۱۵ سال تحقیق و مطالعات بالینی جهاد دانشگاهی است و یک فرآورده طبیعی محسوب می‌شود که مجوز تولید آن را سازمان غذا و دارو صادر کرده است.

وی با بیان اینکه طب سنتی و گیاهان دارویی از ظرفیت بالایی برای توسعه و پیشرفت برخوردار است، عنوان کرد: حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه خط تولید فرآورده‌‌های گیاهی بوده که این محصولات یک میلیارد و ۲۰۰ هزار دلار در سراسر دنیا فروش داشته است.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ‌تولید گیاهان دارویی در کشور باید افزایش پیدا کند که در برخی از کشورها ۱۰ تا ۱۵ درصد بازار را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: گیاهان دارویی مبتنی بر توانمندی‌های بومی و ارزش‌های دینی است و در منابع طب مدرن نیز به کار می‌رود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.