×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 

● عسل

 موارد استفاده: ترمیم و بهبود زخم های کوچک، بهبود سوختگی های خفیف، برطرف کردن سرفه های خشک و از بین بردن گلودرد و خارش گلو.

چطور عمل می کند: این یک واقعیت است که حتی بسیاری از پزشکان هم زمانی که دچار سرماخوردگی، خارش گلو یا گلودرد می شوند یک قاشق عسل را در چای یا چای سبز حل می کنند و می خورند البته در هند و چین هم هزاران سال است که از عسل برای درمان بریدگی ها، زخم ها و سوختگی های کوچک و متوسط استفاده می شود. نتیجه چند تحقیق نشان داده که عسل واقعا در درمان سوختگی های خفیف تا متوسط موثر است. در مطالعه ای که به تازگی در هلند انجام شده مشخص شده، عسل پروتئینی به نام دفنسینین داشته که تا حدودی نقش ضدعفونی کننده و ضدباکتریایی دارد. این را امتحان کنید: کمی عسل گرم شده و ولرم را روی سوختگی یا زخم کوچک ایجاد شده بگذارید و سپس آن را با یک گاز استریل یا باند استریل بپوشانید و به یاد داشته باشید که هر روز پانسمان را عوض کنید. نکته مهم: اگر زخم یا سوختگی شدید بود، یا تورم و ترشح داشت یا اگر تب و لرز داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی باشد.

 

 

● نمک

 موارد استفاده: التهاب سینوس، گلودرد و خارش گلو

چطور عمل می کند: دکتر هگان می گوید: «وقتی که نمک را در آب حل می کنید، غلظتی می سازید که از تمام غلظت های محلول های بدن بیشتر است. برای همین این آب و نمک مایعات را از داخل بافت ها و ارگان ها بیرون می کشد و باعث کاهش تورم و التهاب می شود.» این را امتحان کنید: برای کاهش گلودرد و خارش گلو ناشی از سرماخوردگی یا سرفه های خشک نصف یک قاشق چای خوری نمک غیریددار را در یک لیوان آب گرم بریزید و سپس به سادگی آن را قرقره کنید. برای شست وشوی سینوس ها می توانید یک سرنگ بزرگ یا یک پیستول را با محلول پر کنید سپس روی سینک ظرف شویی یا روشویی خم شوید و محلول را به داخل بینی خود پمپاژ کنید. برای اینکه همه مراحل کار درست انجام شود باید بدانید که حتما باید از سرنگ و پیستول استریل شده استفاده کنید و محلول آب و نمک را هم در ظرفی بگذارید که حتما استریل باشد یا اینکه با جوشاندن آب در آن استریل شده است.

 

 

● چای نعنا

 موارد استفاده: بهبود درد شکم و سوءهاضمه

چطور عمل می کند: بر اساس تحقیقات انجام گرفته روغن موجود در نعنا می تواند عضلات دستگاه گوارش را شل کند و باعث عبور راحت تر و بی دردسرتر غذا و گاز از بخش های مختلف دستگاه گوارش شود. دکتر مارتین پیکسولنر، متخصص بیماری های گوارش می گوید: «چای نعنا به کاهش دل پیچه، نفخ و دردهای شکم کمک می کنند اما اگر مشکل شما برگشت غذا و اسید معده به مری است اصلا از این چای استفاده نکنید. ترش کردن، برگشت اسید به سمت دهان و احساس سوزش در قفسه سینه و پشت قلب علامت های مشکل ریفلاکس هستند. اگر چای نعنا بخورید با شل شدن دریچه فوقانی معده، مقدار بیشتری اسید به داخل مری برمی گردد و مشکل بیشتر می شود.»

 

 

● جوی دوسر

 موارد استفاده: اگزما، آفتاب سوختگی و کهیر

چطور عمل می کند: جو منبع غنی ای از مواد شیمیایی است که خاصیت های ضدالتهابی دارد و می تواند التهاب های بافتی را کاهش دهد که این خاصیت در پوست کاملا مشهود است. نتایج مطالعه ای که توسط انجمن پوستی کانادا انجام گرفته، نشان می دهد استفاده از جوی کوبیده شده و نرم شده با آب می تواند به اندازه برخی پماد های موضعی در کاهش علایم حساسیت ها و اگزمای پوستی موثر باشد. این را امتحان کنید: دکتر هگان می گوید: «بهترین کار این است که جو را بکوبید و به شکل یک پوره دربیاورید. یک فنجان جوی دوسر را داخل دستگاه خرد و مخلوط کن بریزید تا آنقدر نرم شود که بتوان آن را داخل یک لیوان آب ریخت حتی می توانید آن را به صورت خمیر درآورید و روی پوست بگذارید یا مخلوط را در وان حمام بریزید و در آن دراز بکشید.»

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.