×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نبود سرمایه گذار مهم ترین معضل مخترعین هرمزگانی

به گزارش شبکه خبری گیاهان داروییبه نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید برداره،محقق و پژوهشگر گیاهان دارویی هرمزگانی در گفتگو با هرمز با اشاره فعالیت خود در زمینه اختراع دارو های گیاهی گفت:از زمان نوجوانی علاقه زیادی به درست کردن گیاهان دارویی داشته ام و این باعث شد که در دوران دبیرستان وارد رشته تجربی شوم و در مقطع کارشناسی رشته کشاورزی ،باغبانی در دانشگاه هرمزگان تحصیل  کنم و کارشناسی ارشد را رشته گیاهان دارویی در شیراز درس بخوانم.

وی افزود:با مشاهده کردن در شبکه های  مجازی که محصولاتی را ارائه می دهند که خیلی آسان و با کمترین هزینه خودشان درست می کنند و با بالاترین قیمت و پایین کیفیت به جامعه ارائه می دهند به این فکر افتادم که چرا من برای تهیه محصولات باکیفیت  و قیمت مناسب به کشورم ارائه نکنم.

محقق و پژوهشگر گیاهان دارویی هرمزگانی اظهار کرد:با انجام اطلاعات و تحقیقات و جمع آوری  گیاهان دارویی پس از نتیجه گرفتن از اثر شفا بخش آن اقدام به تهیه دارو گیاهی و ثبت آن شده ام .

وی افزود:اولین دارویی گیاهی اختراع ثبت شده شربت رفع مشکل کلیوی بوده که با ثبت اختراعات خود باعث شده در سال ۱۳۹۳ فناور برتر شناخته شده باشم ،برای تهیه تولید محصولات گیاهی ۹۰ درصد از گیاهان مواد اولیه هرمزگان است.

برداره تصریح کرد:اکنون شش سال است در اختراع گیاهان دارویی مشغول هستم اما به دلیل اینکه در هرمزگان با مشکلات فراوانی برای تهیه مواد اولیه برخی از گیاهان، بسته بندی و دریافت مجوز باعث شده است به تهران روم و در آنجا مشغول ادامه کارهای خود باشم.

محقق و پژوهشگر گیاهان دارویی هرمزگانی تاکید کرد: با توجه به مشکل  رفت و آمد برای دریافت مجوزها از تهران با رئیس دانشگاه علوم پزشکی درمیان گذاشتم اما این موضوع حل  نشد که این مشکلات باعث شد از  شهری که به آن تعلق دارم بروم .

وی افزود:نبود حمایت مالی در استان هرمزگان از دیگر معضلاتی بود که تا کنون نتوانسته بودم محصولات خود را تولید و ارائه دهم .

این مخترع هرمزگانی تصریح کرد:تاکنون ۱۴ محصول را اختراع کردم و با چندین پیشنهاد اسپانسر موفق شده ام تا بتوانم محصولاتی که در استان با مبلغ ۱۰۰ میلیون به بالا برای من در میامد با کمترین مبلغ ممکن ۵ میلیون بتوانم محصول را تولید کنیم.

برداره خاطرنشان کرد: من متعلق به هرمزگان هستم و اگر در بندرعباس چند حامی برای تولید محصولات من حمایت کنند از تهران بازمی گردم و در استان خودم مشغول بکار می شوم .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.