×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نخستین داروی گیاهی درمان آلزایمر، ۵ بهمن رونمایی می شود

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌دکتر شمسعلی رضازاده (روز یکشنبه چهارم بهمن ماه ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: داروی گیاهی ملیتروپیک که برای نخستین بار در دنیا توسط محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تولید شده است، پنجم بهمن ماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس جهاد دانشگاهی و جمعی از پژوهشگران معرفی و رونمایی خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: محققان جهاد دانشگاهی با بهره گیری از دانش کهن و بومی ایران در درمان مشکلات مغزی و نیز با بررسی مطالعات روز دنیا در این زمینه توانستند این داروی ارزشمند را تولید کرده و پس از آزمایش اثربخشی آن، طی روزهای آتی معرفی کنند.

 

رضازاده تصریح کرد اعضای تیم تحقیق جهت تکمیل فرایند ارایه محصول به انجام مطالعه بالینی گسترده‌ای پرداختند، در این مطالعه که بر ۴۲ بیمار مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط در سنین بین ۸۰-۶۵ سال انجام شد، به این افراد عصاره گیاه بادرنجبویه تجویز و به دسته‌ای دیگر دارونما داده شد.

 

وی ادامه داد:‌ پس از اتمام مطالعه شاخص های فراموشی، فعالیت های شناختی و عوارض جانبی مورد پایش قرار گرفتند و پس از چهار ماه انجام مطالعه نتیجه به شکل قابل توجه و معناداری بیان می‌کرد در افرادی که از عصاره بادرنجبویه استفاده کرده‌اند نسبت به افرادی که دارونما مصرف نموده‌اند میزان آلزایمر خفیف تا متوسط به خوبی کنترل شده است و همچنین عارضه اضطراب و تحریک پذیری به شکل محسوسی نسبت به دسته دوم که دارونما مصرف نموده‌اند، کاهش داشته است.

 

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی همچنین گفت:‌ این محصول دارای قابلیت معرفی در سطوح بین المللی و فروش و عرضه به بازارهای جهانی است که با عنایت خداوند متعال پس از رونمایی و معرفی، تمهیداتی برای معرفی این محصول در سطح بین الملل اندیشیده شده است.

 

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر حضور در آئین رونمایی این دارو، از گونه جدید ذخایر ژنتیکی نیز رونمایی خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.