×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختصاص ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، فریبرز غیبی در نخستین همایش منطقه‌ای اقتصاد مقاومتی و گیاهان دارویی، اظهار کرد: حدود یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس به دلیل تغییرات اقلیمی خشک‌شده و در شمال کشور نیز ورود آفات نباتی سبب تخریب جنگل‌های این منطقه شده است.

وی تصریح کرد: حدود پنج میلیون هکتار از اراضی کشور زیر کشت گیاهان دارویی است حال‌آنکه نیمی از اراضی قابلیت کشت گیاهان دارویی حتی به‌صورت دیم را دارد.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی اضافه کرد: یک‌سوم از بارندگی‌های دنیا در ایران است که به دلیل توزیع نامناسب آن نمی‌توان از آن به‌خوبی بهره برد.

غیبی افزود: ۳۵۰ شرکت داخلی در زمینه ی گیاهان دارویی فعالیت می‌کند و تاکنون ۸۴۲۵ گونه گیاهی در کشور شناسایی‌شده که بیش از ۲۵۰۰ گونه آن دارویی است و می‌توان با استفاده از این پتانسیل بالا زمینه اشتغال فراوانی در کشور به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بروجرد می‌تواند به‌عنوان پایلوت کشت گیاهان دارویی اختصاص یابد بنابراین باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام‌شده و از فرصت‌ها استفاده لازم را برد.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی گفت: پیش‌بینی‌شده تا پایان برنامه ششم ۵۰۰ هزار هکتار و سالانه ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در کشور به کشت گیاهان دارویی اختصاص یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.