×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره برداری آزمایشگاه کشت بافت و هرباریوم دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنامنطقه خراسان جنوبی محسن پویان، مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی امروز، ۲۵  دی‌ماه در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات صورت گرفته در پروژه دهکده گیاهان دارویی گفت: علاوه بر اقدامات انجام شده در فاز اول که در نیمه اول سال ۹۵ صورت گرفت، ترمیم و بازسازی استخر ذخیره آب، شخم و آماده سازی یک هکتار از اراضی دهکده جهت کاشت گیاهان دارویی، ساخت آزمایشگاه مرکزی، آزمایشگاه کشت بافت و هرباریوم دهکده تا پایان مرحله سفت کاری از جمله اقدامات انجام شده دیگر است.

وی با اشاره به اینکه تبیین پروسه اقتصادی گیاهان دارویی در راستای سودآوری برای تولید کننده و جمع آوری کننده روستایی و جلوگیری از خام فروشی محصولات از جمله اهداف عمده دهکده گیاهان دارویی است، افزود: فرآوری محصولات گیاهی در حد امکان صنعتی موجود و بوجاری و میکروب‌زدایی بر اساس استانداردهای موجود صادرات محصولات، باعث ارزش افزوده چشمگیری است که به نفع روستائیان و جمعیت هدف پروژه است.

مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، ایجاد برند ملی برای ارائه محصولات گیاهی دارویی استان با بسته بندی‌های استاندارد در سطح ملی و صادراتی از اهداف افتصادی دهکده گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: در زمینه بازاریابی برای ایجاد بازار هدف جهت عرضه محصولات پیش‌بینی های لازم صورت گرفته است.

پویان با تأکید بر اینکه نیازسنجی و بازاریابی باعث می‌شود تا تولیدات روستایی منطقه روندی منطقی داشته باشد، بیان کرد: تولیدات روستایی اغلب اوقات مطابق بر نیاز بازار نیست و به این ترتیب دچار مشکل بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از زیر مجموعه‌های دهکده گیاهان دارویی تعاونی‌های روستایی است که از جمله اعضای آن روستائیان تولیدکننده و جمع‌آوری کننده گیاهان دارویی می‌باشند، گفت: این اعضا علاوه بر فروش محصول به تعاونی از سود ناشی از فرآوری آن نیز بهره‌مند خواهند شد.

مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی جنوبی یادآور شد: این مساله بسیار منطقی و طبیعی است که با وجود خشکسالی‌های متمادی باید برای پروسه درآمدزایی خانوارهای روستایی و تولید بهینه محصولات برنامه‌ریزی دقیق و علمی صورت پذیرد و طرح ایجاد دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از آن جمله است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.