×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی خانه دانش‌آموزی گیاهان دارویی و طب سنتی با همکاری آموزش و پرورش

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر عصاره دبیر ستاد گیاهان دارویی؛ با اشاره به تدوین سند گیاهان دارویی اظهار داشت: گیاهان دارویی امروزه به عنوان یک صنعت مهم و حیاتی در دنیا محسوب می شود و کشت و فناوری محصولات دارویی به خوبی  در کشور صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در گذشته بحث گیاهان دارویی به صورت خاص و منفرد بود اما امروزه این صنعت به یک جایگاه و برنامه رسیده است و جز الویت های کشور به حساب می آید و به تازگی تصویب سند ملی گیاهان دارویی بوسیله رئیس جمهور ابلاغ شده و در برنامه پنجم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته است.

عصاره ادامه داد: یک سری اقدامات برای عملیاتی شدن این سند با همکاری سازمان های ذیربط انجام شده و این سند بر اساس یک نگاه ملی و بر پایه اسناد بالادستی کشور با همکاری بخش های دولتی و خصوصی انجام می شود .

دبیر ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری تاکید کرد: برنامه گیاهان دارویی از مدل سند توسعه ملی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک نقشه ملی تبدیل شده است و  اقدامات دیگری برای بالابردن سطح کیفی آن در حال انجام است.

عصاره ادامه داد: تعداد پژوهشکده و سلامتکده دانش آموزی در این سند افزایش یافته و موتور این صنعت به حرکت افتاده است ولی سرعت پیشرفت آن کم است.

وی تصریح کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش خانه های دانش آموزی راه اندازی شده است و دانش آموزان در این مکان ها می توانند به تحقیق و پژوهش در حوزه گیاههای دارویی بپردازند و طرح های علمی خود را عملیاتی سازند .

دبیر ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ابراز داشت: مبحث گیاهان دارویی در کتاب های درسی دانش آموزان آمده است و این کار سبب فرهنگ سازی و ترویج استفاده از گیاهان دارویی در کشور می شود.

وی گفت: در حال حاضر در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی فرهنگ سازی خوبی صورت گرفته و در راه توسعه علم طب سنتی قدم های موثری برداشته شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.