×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهترین گیاهان دارویی و مواد غذایی برای درمان سرماخوردگی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از شبکه خبر، دکتر “فراز مجاب”، متخصص داروسازی (گیاهان دارویی) و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: خوردن سه نوع سوپ پیاز، سیر و جوجه، و مصرف مداوم عسل، شلغم و میوه هایی همچون لیمو شیرین و پرتقال بر درمان و تسکین سرماخوردگی ویروسی موثر است.  

ایشان در ادامه افزود: مصرف شلغم چه به صورت آب شلغم و چه میوه خام یا پخته آن، تاثیر بسزایی بر کاهش و درمان سرماخوردگی دارد.

وی همچنین گفت: برای درمان سرماخوردگی ویروسی که شامل عطسه، آبریزش بینی و سرفه است، می‌ توان از برخی داروهای گیاهی هم استفاده کرد که ساده‌ ترین آن، مصرف چای معمولی کمرنگ، و دم کرده آویشن است.

دکتر فراز مجاب اضافه کرد: گیاهان دارویی آویشن، رازیانه و شیرین‌ بیان نیز خلط آور است و کمک می‌ کند ترشحات ویروسی بهتر و سریع‌ تر دفع شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مصرف گیاهان معرق (عرق آور) مانند گیاه چای و گیاه آقطی هم بر درمان کسالت ناشی از سرماخوردگی موثر است.

دکتر مجاب ادامه داد: همچنین عسل و گیاه دارویی سرخارگل نیز سبب افزایش ایمنی بدن شده و موجب می شود تا خود بدن با بیماری مقابله کند.

ایشان همچنین گفت: گیاه دارویی نعناع نیز برای درمان احتقان و گرفتگی بینی و گیاه دارویی ختمی نیز ملین گلو است.

این استاد دانشگاه افزود: استفاده از گیاهان دارویی در روزهای ابتدایی (سه روز نخست) سرماخوردگی توصیه می‌شود، چون اگر سرماخوردگی طولانی شود، به معنای باکتریایی شدن آن است و باید با تجویز پزشک متخصص از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده شود.

پس با مشاهده نخستین نشانه های سرماخوردگی خود را با گیاهان دارویی فوری درمان و واکسینه کنید تا پیشروی بیماری کارتان به پزشک و آنتی بیوتیک ها و داروهای دیگر کشیده نشود.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.