×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تربیت مددجویان گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، به نقل از تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد  گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود در استان در بخش کشاورزی می توان در این زمینه اشتغال زایی برای مددجویان ایجاد و آنان را به خودکفایی رساند.

محبی ضمن تأکید بر شناسایی نقاط ضعف و قوت در خصوص گیاهان دارویی در استان، افزود: از سال گذشته تاکنون جمعاً ۱۴۹ نفر از مددجویان در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و دنا در بحث گیاهان دارویی آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی اظهار کرد: کمیته امداد به دنبال ایجاد طرح های جدید است تا با ماهیت و کار خانواده های نیازمند همخوانی داشته باشد.

محبی هدف از آموزش مددجویان در زمینه کشت گیاهان دارویی را استفاده از ظرفیت و پتانسیل های موجود در استان و تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار عنوان و تصریح کرد: با وجود اعتبارات لازم درخصوص ایجاد طرح های اشتغال برای مددجویان، می توان توسعه کشت گیاهان دارویی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه در همه روستاهای استان مددجو هست، افزود: می توان در هر منطقه و شهرستان ورود پیدا کرده و با شناسایی گیاهان دارویی و ظرفیت هر منطقه اقدام کرد.

عزیزالله جعفری نماینده و مسئول کارگروه گیاهان دارویی دراستان با بیان اینکه کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان موفق عمل کرده است، گفت: با وجود شرایط مناسب جغرافیایی، تنوع پوشش گیاهی، فرهنگ مردم منطقه در خصوص استفاده فراوان از گیاهان دارویی، پتانسیل های علمی نظیر نیروی انسانی متخصص، گروه های آموزشی مرتبط دارای پتانسیل کافی برای استفاده از گیاهان دارویی به عنوان یکی از محورهای توسعه استان ، سرمایه گذاری در این زمینه می تواند موجبات توسعه استان را فراهم آورد.

وی اقتصاد محوری و اشتغال زایی را مهمترین رسالت پیش روی کارگروه گیاهان دارویی در استان عنوان کرد و افزود: امید است بتوانیم دراین زمینه مددجویان کمیته امداد را یاری کرده و در حوزه گیاهان دارویی برنامه ای را تدوین و تنظیم کنیم که ظرف مدت زمان خاصی حمایت مالی و اشتغال برای مددجویان این نهاد انجام دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.