×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از این پس دو واحد درسی گیاهان دارویی ، برای پزشکان و داروسازان

به‌ گزارش  شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار ‌ایسنا، دکتر خدادوست در مراسم رونمایی از داروی “دنتی‌کید” با بیان این که طب سنتی در کشور ایران سابقه طولانی دارد، افزود: با آغاز طب سنتی، هیچ نوع سند راهبردی در کشور وجود نداشت،  ولی در حال‌ حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که قادر به تولید داروهای گیاهی هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت تولید گیاهان دارویی در کشور، خاطرنشان کرد: این‌ در حالی است که در آموزش پزشکی این ظرفیت‌ها آموزش داده نمی‌شود ولی از ۱۵۰ سال پیش حکمای ایرانی بر این باور بودند که می‌توانند از این ظرفیت‌ها در طب سنتی استفاده کنند.

خدادوست با اشاره به منابع مکتوب از سوی دانشمندان ایرانی در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی، یادآور شد: منابع مکتوب دانشمندان ایرانی پنج تا شش قرن در دانشگاه‌های اروپایی تدریس می‌شد و این امر به معنای آن است که مکتب طب سنتی در دنیا شناخته شده است.

مدیر کل طب سنتی با تاکید بر این که ایران از ۱۳ اقلیم، یازده اقلیم را دارد، ادامه‌ داد: ما در سال اقتصاد مقاومتی قرار داریم و باید بتوانیم از این دانش بومی استفاده کنیم تا نظام پزشکی کشور توسعه بیشتری یابد.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت بیشتر نسبت به پتانسیل‌های گیاهان دارویی، تاکید کرد: بر این اساس دو واحد درسی در زمینه گیاهان دارویی در رشته‌های پزشکی و داروسازی ‌اضافه شده است که با این اقدام فارغ التحصیلان رشته پزشکی با ظرفیت‌های طب سنتی و گیاهان دارویی آشنا خواهند شد.

خدادوست همچنین یادآور شد: زمانی که ما برای اولین بار اقدام به ایجاد رشته تخصصی طب سنتی کردیم، یک دوره آموزشی از سوی شرکت دانش بنیانی که داروی “دنتی‌کید” را درست کرده است، برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.