×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پارکی با محوریت گیاهان دارویی در رشت/ما می  توانیم کشور اول موزه خوراک و دمنوش در دنیا باشیم

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از به نقل ا ز پایگاه خبری تحلیلی گیل خبر طی مراسمی پارک محله ای خیابان جوان با محوریت کاشت گیاهان دارویی در رشت افتتاح شد. مرتضی عاطفی شهردار منطقه ۲ رشت در ابدای این مراسم با خوش آمدگوئی به حضار ابراز داشت: در افتتاح پارک محله ای خیابان جوان یک ویژگی منحصر به فرد با خود همراه دارد  که با کاشت گیاهان دارویی همراه  است که گونه غالب این پارک هست و  امیدواریم رضایت خاطر شهروندان را جلب کنیم.

وی افزود: علی رغم محدودیت ها در منطقه ۲ نسبت به آزادسازی حرایم اقدام کردیم و این پاک موضوعی را به مساحت ۵۸۶۱ متر مربع در عرض ۱۰۵ روز کاری و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان افتتاح کردیم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای نخستین بار کشت گیاهان دارویی را با نزدیک بیش از بیست قلم گونه گیاهی کار شده است و  امیدواریم تا فصل بهار به صد گونه دارویی برسیم.

عاطفی با بیان اینکه این اتفاق  برای اولین بار در دنیا  اتفاق خواهد افتاد خاطرنشان کرد: گیاهانی که در پارک کاشت شده است، اسطوخودوس، رزماری، زرشک، اوکالیپتوس، برگ بو، آویشن، به لیمو و چند نمونه گیاهان دیگر است.

شهردار منطقه ۲ رشت  همچنین تاکید کرد: از ویژگی های  دیگر این پارک طراحی مبلمان آن به شکل فنجان  است. همچنین ایستگاه عرضه عرقیات و دمنوش گیاهی نیز در پارک قرار دارد که عمدتا این داروهای گیاهی در خود این پارک کشت خواهد شد و به طور مستقیم شهروندان می توانند این گیاهان را بچینند و صرف نمایند.

عاطفی در پایان گفت: همچنین در راستای افزایش فضای سبز  در دهه فجر دو پارک محله ای دیگر را در محله رودبارتان و خیابان آیت الله رودباری افتتاح خواهیم کرد همچنین احداث ۵ پارک محله ای دیکر را در دستور کار داریم که امیدواریم با کمک شورا و شهرداری  مورد بهره برداری قرار دهیم.

آن چه در دستور کار منطقه دو قرار گرفته موزه خوراک و دمنوش است/ میدان شهرداری به میدان خوراک تبدیل شود

دکتر علی رضا بابایی استاد دانشگاه در حوزه گردشگری  و توریسم و عضو انجمن گیاه درمانی ایران نیز در این مراسم ابراز داشت: خوشحالیم که رشت به عنوان شهر اولین ها می شناسند و امروز شاهد افتتاح اولین پارک دمنوش در جهان هستیم. وی افزود: آن چه در دستور کار منطقه دو قرار گرفته موزه خوراک و دمنوش است. اکنون  در بحث  خوراک دو کشور با قدرت پیش می روند. یکی آمریکا و دیگری ژاپن که در زمینه خوراک و نوشیدنی به جدیت کار می کنند و  و ما می  توانیم کشور اول موزه خوراک و دمنوش در دنیا باشیم.

 

دکتر بابایی ادامه داد: ما همیشه انتقاد می کنیم که در شهر مشکل هست اما هیچ ابتکاری از خودمان نداریم ، یعنی همیشه دنبال انتقاد هستیم و انتقاد کاری را از پیش نمی برد. بهترین حالت این است که خودمان هم پیشنهاد دهیم. پیشنهاد ما هم این است که کتاب ادبیات بگذاریم  مردم با مطالعه سمت دمنوش و داروهای گیاهی بروند و چقدر خوب است که سمت  ادبیات گیلکی بروند.

 

این استاد دانشگاه در ادامه ابراز داشت: اکنون رشت به عنوان یک مقصد گردشگری ظرفیت عظیمی دارد که برای استفاده از ظرفیت آن پیشنهاد من این است که میدان شهرداری به میدان خوراک تبدیل شود. یعنی بحث تجاری سازی قضیه  به سمت خوراک برده شود.

 

بابایی همچنین در ادامه پیشنهادات خود گفت: از موضوعاتی که می تواند مورد توجه قرار گیرد  پارک جیبی است  که  هرجا که زمینی غیرقابل استفاده نداریم به فضای سبز تبدیل کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.