×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برنامه ریزی جهاد دانشگاهی برای تولید بذرهای هیبرید گیاهان دارویی

حمیدرضا طیبی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان اعتبارات این سازمان داشت: با توجه به اینکه اعتبارات این سازمان افزایش یافته اما پاسخگوی فعالیت‌های گسترده جهاد دانشگاهی نیست در راستای گسترش فعالیت‌های جهاد دانشگاهی باید علاوه بر منابع داخلی و پرداخت تسهیلات مسئولان نیز در عرصه کمک کنند.

وی با اشاره به آمادگی جهاد دانشگاهی برای اجرای برنامه‌های مختلف در این سازمان‌ افزود: شرایط برای اجرای فعالیت‌های مختلف در این سازمان فراهم است، در حال حاضر جهاد دانشگاهی در نظر دارد در حوزه باغداری، تکثیر علمی گیاهان دارویی،تولید عصاره گیاهان دارویی، بومی سازی و اصلاح نژاد ورود پیدا کند. این سازمان در زمینه باغات در حوزه گردو و بادام فعالیت می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به همکاری این سازمان با جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با جهاد کشاورزی برای تولید بذر هیبریدی هستیم که کار با هدف بالا بردن کیفیت بذر انجام می‌شود.

پیگیری استاندار چهارمحال و بختیاری برای تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان به جهاد دانشگاهی

قاسم سلیمانی نیز در دیدار با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: قبلا قول ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به جهاد دانشگاهی داده شد که این مبلغ تاکنون محقق نشده اما پیگیری‌های لازم برای پرداخت این مبلغ به‌زودی انجام می‌شود، وظیفه ما است که در جهت گسترش فعالیت‌های این سازمان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه تحولات خوبی در جهاددانشگاهی استان انجام شده است افزود: روال کاری جهاددانشگاهی به گونه‌ای است که تمامی دستگاه‌های اجرایی از فعالیت‌های این سازمان راضی هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات استان در حوزه تخصیص اعتبارات بیان کرد: تاکنون اعتبارات ماده ۱۸۰ و ماده ۱۰ و ۱۲ استان تخصیص نیافته و این یکی از مشکلات استان است، سال گذشته نیز از لحاظ اقتصادی سال خوبی برای دولت نبود و تمام اعتبارات در حوزه  اوراق مشارکت و اسناد خزانه بود. چهارمحال و بختیاری نیز با مشکل درآمدهای مالیاتی روبه‌رو است و بیشتر مانور ما بر روی اعتبارات دولتی، ماده ۱۸۰ و ماده ۱۰ و ۱۲ می‌باشد.

سلیمانی با اشاره به مشکلات استان در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: باید جلسه‌ای با حضور جهاددانشگاهی، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، مرکز تحقیقات جهادکشاورزی و سازمان مدیریت پیرامون کیفیت محصولات کشاورزی برگزار شود چرا که درختان بارده استان ما در عدم بارگیری، سرمازدگی و آفت با مشکل روبه‌رو است. مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی باید با یکدیگر تعامل داشته باشند تا از موازی‌کاری پرهیز شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.