×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باغ گیاهشناسی زاگرس در لرستان احداث شد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، دکتر مراد سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصمیم گرفت که در یکی از ده استان زاگرس‌نشین، باغ گیاه‌شناسی ایجاد کند که در بین آنها، لرستان و شهر خرم‌آباد انتخاب شد.

وی اضافه کرد: این باغ یک مجموعه پژوهشی، آموزشی و گردشگری بوده و قرار است تمام گونه‌ها ازجمله گیاهان دارویی، بوته، درختچه و درخت‌های بومی زاگرس به مرور زمان در آن مستقر شوند.

سپهوند ادامه داد: در همین راستا سازمان که زیرنظر معاونت تحقیقات وزیر جهاد کشاورزی است به موسسه تحقیقات جنگل و مراتع مأموریت داده که طبق استانداردهای لازم این باغ را در شهر خرم‌آباد با مساحت ۱۲ هکتار احداث کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: در همین راستا هیأت کارشناسی مرکز، از زمین و مجموعه بازدید کرده و محل را کاملاً مناسب برای این کار تشخیص دادند.

وی افزود: موسسه تحقیقات جنگل و مراتع از سوی معاونت تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی موظف شده که هرچه سریع‌تر نقشه داخلی باغ، طراحی و مبلمان آن را مطابق با استانداردهای باغ ملی گیاه‌شناسی ایران تهیه و به مرور زمان اجرا کند.

سپهوند این باغ را یکی از مهم‌ترین مناطق مهم پژوهشی، آموزشی و گردشگری دانست و گفت: می‌توان از این مجموعه به عنوان مکمل دریاچه و پارک کیو برای جذب گردشگران استفاده کرد. همچنین ورود دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر دانش‌پژوهان به آن سازماندهی شده و امکان‌پذیر است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با بیان اینکه باغ می‌تواند مکمل قطب گردشگری پارک کیو باشد، افزود: برای احداث این پروژه ۵۵۰ میلیون تومان معاونت تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی اعتبار اختصاص داده که از محل منابع اسناد خزانه اسلامی برای دیوارکشی و نصب نرده‌ها مطابق استانداردهای باغ‌های کشاورزی و آغاز به کار پیمانکار بوده است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود مسئولین استان از این پروژه استقبال کنند و آن مورد حمایت قرار دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.