×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
زردچوبه، دارویی ارزان و مؤثر برای مشکلات کبد

زردچوبه Curcuma longa

زردچوبه

بسیاری از مواد اکسیدان و مواد حاوی رادیکال‌های آزاد که دارای اثرات مخرب و سرطان‌زا هستند حاصل بسیاری از موادمصنوعی هستند که به صورت موادخوراکی و نوشیدنی به بدن ما سرازیر می‌شوند. این مواد در پالایشگاه بزرگ بدن (کبد) به مواد ارزشمند و مضر و سمی تغییر شکل می‌دهند. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر مشکلات کبدی در جهان بسیار گسترده شده است.

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، فارماکولوژی و استاد دانشکده داروسازی تهران در گفت‌وگویی با سلامانه به خواص دارویی یکی از گیاهان اشاره کرد که محافظ کبد هستند.
مصرف زیاد زردچوبه باعث تحریک دستگاه گوارش می‌شود

زردچوبه پودر ریشه گیاه معروف زردچوبه است و سالیان درازی است که به عنوان مهم‌ترین ادویه‌های خوراکی به شمار می‌رود. زردچوبه دارای خواص متعددی از جمله ضدمیکروب، ضدسرطان، آنتی‌اکسیدان، کاهش دهنده چربی خون، ضدنفخ و اسپاسم، محرک سیستم ایمنی بدن و به خصوص محافظ کبد است.

گرچه زردچوبه در حد مصرف غذایی اثرات خوبی بر بدن دارد ولی اگر بخواهیم از خواص آن به عنوان دارو بهره‌مند شویم (به عنوان نمونه برای برطرف کردن مشکلات کبدی) باید روزی ۲ تا ۳ گرم از آن را مصرف کرد.

باید توجه داشت چون مقدار مصرف زیاد زردچوبه باعث تحریک دستگاه گوارش می‌شود باید این میزان را در سه نوبت مثلا هر نوبت یک گرم به فواصل صبح، ظهر و شب مصرف کرد. یکی از راه‌های مصرف ساده زردچوبه قراردادن آن در کپسول‌های خالی ۵۰۰ میلی‌گرمی است که می‌توان آنها را از داروخانه تهیه کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.