×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای ساخت کارخانه فراوری گیاهان دارویی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ساخت کارخانه داروسازی و فراوری گیاهان دارویی با سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا از اردبیل، عدیل سروی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به مجتمع های شهرک گلخانه ای استان با اعلام این خبر افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی و خاکی و بر اساس اولویت دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه کشت متراکم گلخانه ای، سازمان جهاد کشاورزی توسعه کشت متراکم تا مساحت ۱۰۰ هکتار را در طی دو سال در برنامه ریزی ها قرار داده است که ۸۴ هکتار آن در حال ساخت و برنامه های زیربنایی لازم برای اجرایی شدن ۵۰ هکتار دیگر نیز در مرحله پایانی است.

وی گفت: عملیات اجرایی مجتمع شهرک گلخانه ای اسماعیل خان مالداشی بیله سوار به ظرفیت ۴ هزار و ۸۰۰ تن در سال آغاز شده و در حال حاضر فاز نخست آن با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال ساخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه اقدامات اساسی برای تکمیل زیر ساخت و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای مجتمع گلخانه فیروز آباد پارس آباد نیز صورت گرفته است، یادآور شد: برای تکمیل مجتمع گلخانه فیروز آباد پارس آباد ۱۱ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و مقرر شده است این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۰ و نیم هکتار به اجرا درآید.
سروی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت کارخانه داروسازی و فرآوری گیاهان دارویی در استان افزود: اقدامات مقتضی و به موقع در خصوص جذب سرمایه گذار برای ساخت کارخانه داروسازی و فراوری گیاهان دارویی با سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال صورت گرفته است که این طرح یکی از موفق ترین و کاربردی ترین طرح های در دست اقدام محسوب می شود.

وی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه تا این لحظه ساخت کارخانه داروسازی و فراوری گیاهان دارویی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با تکمیل و راه اندازی این واحد ضمن ایجاد اشتغال و کار آفرینی، شاهد استفاده از استعداد های بالقوه و خدادادی منبع عظیم ذخایر انواع گیاهان دارویی در استان نیز باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.