×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهان دارویی ظرفیتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری

گیاهان دارویی ظرفیتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد هستند.

عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های ممتاز و ویژه در دارا بودن انواع مختلف گیاهان است.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود انواع گوناگون گیاهان دارویی و مرتعی در استان، افزود: بیش از دو هزار گونه گیاهی در این استان رشد می‌کند که حدود ۴۰۰ گونه از این تعداد گیاهان دارویی و مفید هستند.

وی با اشاره به ضرورت وجود و استفاده از گیاهان دارویی در زمان کنونی، گفت: برخی از این گونه‌ها مانند «باریجه، آنغوزه و گز انگبین»در دنیا کمیاب و نادر هستند.

بهشتی‌فر، در ادامه توسعه صادرات غیر نفتی را عامل مهمی در توسعه اقتصاد استان عنوان کرد و بیان داشت: شناسایی و استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی یکی از راهکارهای مهم و مورد توجه در توسعه اقتصاد است.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ایران و دیگر کشور به خوبی به خاصیت گیاهان دارویی و تاثیر آنها در سلامتی پی برده شده است، گفت: می‌توان از این ظرفیت عظیم در استان استفاده و صادرات را توسعه دهیم.

وی، گیاهان دارویی را ظرفیتی بی‌نظیر برای سرمایه گذاری دانست و گفت: باید با فراهم کردن شرایط، زمینه مناسب برای شناسایی و صادرات این ظرفیت را فراهم کنیم.

این مسوول با عنوان اینکه میزان زیادی از گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد با نام و برند دیگر استان‌ها به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود،  بر برندسازی و صادرات گیاهان بومی استان از طریق استان خودمان تاکید کرد و یادآور شد: صادرات این گونه باارزش با نام استان می‌تواند ضمن معرفی پتانسیل‌های استان در توسعه و اقتصاد موثر باشد.

بهشتی‌فر با اشاره به اینکه برخی از این گونه‌های ارزشمند در سال‌های اخیر بر اثر عوامل متعدد از جمله آتش‌سوزی، ناآگاهی مردم، استفاده بی‌رویه افراد سودجو و چرای بیش حد دام در مراتع در حال تخریب و انقراض هستند، بیان داشت: جهت حفاظت یا تجدید این گیاهان طرح‌های متعدد کشت گیاهان دارویی را با مشارکت مردم در مناطق مختلف استان اجرا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها ضمن توسعه و حفاظت از گیاهان دارویی، در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری مردم بومی نیز نقش موثری داشته است.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع یکی از متنوع‌ترین استان‌ها در زمینه رشد و تولید گیاهان دارویی است، از همه مردم و مسوولان خواست در حفظ و استفاده مطلوب و بهینه از این گنج مهم و ارزشمند کوشا باشند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.