×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۲۰ گونه از هزار و دویست گونه گیاه دارویی ایران، در زنجان موجود است

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، به نقل از مهر، خلیل آقاجانلو ظهر چهارشنبه در جمع کارکنان منابع طبیعی استان زنجان، مدیریت تولید و توسعه کشت گیاهان دارویی را مورد تاکید قرار داد و افزود: استقبال خوبی از مصرف گیاهان دارویی در کشور  وجود دارد و برای تحقق این روند در استان زنجان برنامه ریزی گسترده در حال انجام است.

 

وی اظهار کرد: استان زنجان پتانسیل های خوبی را برای کشت گیاهان دارویی دارد و از هزار و ۲۰۰ نوع گونه گیاهی دارویی بیش از ۲۲۰ نوع گونه گیاه دارویی در استان زنجان وجود دارد.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان زنجان گفت: از ۱۳ نوع اقلیم ۱۱ نوع اقلیم در استان زنجان است.

 

آقاجانلو تاکید کرد: مهمترین نوع گیاهان دارویی استان زنجان، گل محمدی ، زعفران و آویشن است و در سال گذشته سطح زیر کشت گل محمدی ۲۷ هکتار بود که با مشارکت بخش خصوصی ۷ هکتار اضافه شد و به ۳۴ هکتار رسید.

 

وی با بیان اینکه شناسایی عرصه های مستعد برای کشت گیاهان دارویی در استان زنجان در جال انجام است، تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی نیاز به آموزش دارد و باید برای تحقق این امر مهم  برنامه ریزی و مدیریت لازم در دستور کار قرار گیرد.

 

آقاجانلو افزود: گیاه دارویی گل محمدی بعد از زعفران دومین محصول صادراتی ایران است و  در سال ۹۳ بیش از ۱۰ میلیون لیتر تولید گلاب تولید شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.