×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
چرا صادرات پیاز زعفران ممنوع است؟

معاون دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد گفت: این وزارت‌خانه به منظور جلوگیری از قاچاق پیاز زعفران از کشور، طرح برندسازی محصول را در دستورکار دارد.

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ایران، میترا مجدزاده  با بیان اینکه صادرات پیاز زعفران از کشور به دلیل ژرم پلاسم بودن این گیاه، ممنوع است، اظهارداشت: این مساله طی سال‌های مختلف به گمرکات کشور اعلام شده است.

وی با اشاره به قاچاق پیاز طلای سرخ از کشور، افزود: وزارت جهاد کشاورزی همواره پیگیر این مساله بوده و با دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا، استانداری‌های استان‌هایی که بیشترین سطح زیر کشت و پیاز زعفران را دارند،  گمرکات، ناجا و وزارت کشور در این زمینه مکاتبات لازم را انجام داده است و می‌دهد.این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی افزود: دستگاه‌های مذکور نیز همکاری لازم را در این زمینه با ما دارند و از خروج غیرقانونی پیاز طلای سرخ جلوگیری می‌کنند و اگر کشفیاتی داشته باشند آن را جهت پیگیری به وزارت جهاد کشاورزی گزارش خواهند کرد.

مجدزاده با بیان اینکه ما به صورت مستمر جلساتی را در این زمینه برگزار می‌کنیم، گفت: علاوه بر این، وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت وحفظ جایگاه زعفران کشور، طرح برندسازی این محصول را در دستور کار خود دارد.

وی تصریح کرد: صادرات زعفران کشورمان در بسته بندی‌های کوچک و با برند  ایرانی، به حفظ جایگاه ایران در زمینه تولید و صادرات این محصول کمک خواهد کرد.

مجدزاده با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌هایی را در این زمینه انجام داده است، اضافه کرد: بخشی از این برنامه‌ها درحال حاضر نیز در دست انجام است تا  وزارت جهاد استانداردهای مورد نیاز برای  هر بخش از تولید تا فرآوری زعفران را تهیه و همچنین پشتیبانی کند ضمن اینکه قطعا بعد از انجام این اقدامات، راحت‌تر می‌توان طرح برند سازی را اجرایی کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این مساله در دست پیگیری است و در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است؛ ما امیدوار هستیم در طول این برنامه ۵ ساله عملیاتی و نهایی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.