×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهان دارویی با نیاز آبی کمتر و زود بازده هستند

گیاهان دارویی در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی کم آبخواه و زود بازده هستند که می تواند سالانه درآمدهای قابل توجهی برای بهره برداران به دنبال داشته باشد.

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ایران، مهدی غیب الهی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرایط آب و هوایی شهرستان ابرکوه جایگاه خوبی در رشد و تولید گیاهان دارویی دارد و در حال حاضر لازمه توسعه کاشت گیاهان دارویی آموزش و ترویج بوده که به عنوان یکی از اولویت های کاری تعریف شده است.
وی افزود: بخاطر محدویت و بحران منابع آبی ، رویکرد کشاورزی توسعه گیاهان کم آبخواه و در عین حال دارویی است که ارزش اقتصادی خوبی برای کشاورزان به دنبال دارد.
غیب الهی با بیان اینکه به دلیل نیاز آبی کم، کشت گیاهان دارویی توصیه می شود، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت بیش از ۷۰هکتار دراین شهرستان به کشت انواع گیاهان دارویی از جمله زعفران ، به لیمو، نعناع ، زوفا ، شیرین بیان ، شوید ، زیره و شنبلیله اختصاص یافته که پیش بینی می شود این رقم به ۹۰ هکتار افزایش یابد.
وی افزود: گیاهان دارویی حداکثر سه مرحله نیاز به آبیاری دارند و جزو گیاهان کم آبخواه به حساب می‌آیند و می‌تواند به منابع آبی استان کمک کند و هم منبع درآمد بهتر و مطمئن‌تری برای کشاورزان باشد.
شهرستان ابرکوه با وجود بحران آبی با داشتن ۱۷هزار سطح زیرکشت محصولات مختلف کشاورزی یکی از مناطق مهم تولید محصولات کشاورزی استان یزد به شمار می رود .
ابرکوه با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری غرب شهریزد واقع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.