×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ترقی علم گیاهان دارویی با تصویب سند گیاهان دارویی و طب سنتی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی ، به نقل از ایسنا، مهندس علی ابراهیمی ورکیانی با بیان اینکه ایران از نظر تنوع گیاهی به خصوص از نظر گیاهان دارویی جایگاه منحصر به فردی دارد، گفت:  بر اساس پژوهش های انجام شده، تعداد گونه‌های گیاهی ایران در حدود ۸۰۰۰ نوع است که از این تعداد بیش از ۲۵۰۰ گونه دارویی است. از طرف دیگر کشور ایران دارای میراث ارزشمند پزشکی است که با عنوان مکتب ایرانی طی هزاران سال، خدمات تشخیصی و درمانی خود را ارائه داده است. میراث مکتوب طب سنتی ایران دارای بیش از ۱۴ هزار نسخه کتاب است که بعضاً به زبان های متعدد در دنیا ترجمه شده اند.

 

 ابراهیمی ورکیانی در گفت‌وگویی رادیویی با بیان اینکه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی نقش بسیار موثر و تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور دارد و مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: چرا که سرعت بخشیدن به جریان تبدیل علم به ثروت با تجاری سازی فناوریهای داخل کشور، می‌تواند صنایع متعددی را راه اندازی کرده و به طور مستقیم و غیر مستقیم در بهبود وضعیت اقتصاد کشور نقش ایفا کند. هدایت ثروت به سمت بازار باثبات و رو به رشد گیاهان دارویی در بخش‌های مولد و حامی سلامت و محیط زیست می تواند باعث تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی شود.

 

 ابراهیمی ورکیانی با بیان اینکه گیاهان دارویی و سنتی می‌توانند صنایع کوچک را درگیر کند و باعث رشد آنها شوند، گفت: در این چند ساله اتفاق بسیار خوبی در کشورمان رخ داده است و آن سند گیاهان دارویی و طب سنتی است که در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده است و این اقدام باعث شده تا گیاهان دارویی به عنوان اولویت نخست در نقشه جامع علمی کشور معرفی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.