×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اراکی ها دمنوش ضد دیابت تولید کردند

دمنوش گیاهی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی   دکتر حسین صالحی‌ارجمند، رییس این شرکت فعال در مرکز رشد دانشگاه اراک در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که شرکت ما زیرنظر مرکز رشد دانشگاه اراک از سال ۹۰ تاسیس شده و در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی فعالیت می‌کند، افزود: این شرکت دارای یک مزرعه واقع در ۵۰ کیلومتری شهرستان اراک در اراضی روستای شانق با ۶ هکتار  مساحت سطح زیر کشت است و تعدادی کشاورز زیر نظر آن به تولید گیاهان دارویی مشغول هستند.

 

عضو هیات علمی گروه گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی دانشگاه اراک تصریح کرد: تولید انواع مختلف گیاهان دارویی، نشاهای گیاهان دارویی، تولید اسانس و عصاره از فعالیت‌های این شرکت است. اخیرا در بخش تولید داروهای گیاهی یک «دمنوش گیاهی ضد دیابت» تولید کرده‌ایم که از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت مجوز تولید را اخذ کرده و در حال حاضر مراحل اداری برای عرضه این دارو به بازار را طی می‌کنیم.

 

صالحی‌ارجمند اضافه کرد: این دارو به دو شکل دمنوش و شربت تولید شده است که امید است تا پایان سال به بازار عرضه شود.

 

وی در خصوص صادرات محصولات تولیدی این شرکت خاطرنشان کرد: تاکنون صادراتی به خارج از کشور نداشته‌ایم، اما محصولات شرکت‌هایی که در زمینه گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند، به همه استان‌های کشور صادر می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

صالحی‌ارجمند تصریح کرد: وظیفه ما این است که از دانش موجود به صورت تجاری بهره‌برداری و علم را به ثروت تبدیل کنیم؛ این مهم موجب اشتغالزایی، پیشرفت کشور و پیشرفت علم می‌شود و ثمره چنین دانش‌هایی را می‌توان در جامعه شاهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.