×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرکز تخصصی کشت و توسعه گیاهان دارویی در بیله‌سوار راه‌اندازی می‌شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، رامز نصیری رئیس جهاد دانشگاه گیاهان دارویی در جلسه اصلاح الگوی کشت گیاهان دارویی در شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: با برنامه‌ریزیهای انجام شده سازمان جهاد دانشگاهی استان اردبیل، آمادگی راه‌اندازی مرکز تخصصی کشت و توسعه گیاهان دارویی را در شهرستان بیله‌سوار را دارد که امیدواریم با همکاریهای مسئولان مربوطه این مرکز تخصصی به زودی در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون دولت یازدهم با کشت گیاهان دارویی گامهای بلندی برای بهره‌وری از ظرفیتهای شهرستان بیله‌سوار برداشته ولی در هر صورت حمایت بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد صنایع فرآوری و بسته‌بندی می‌تواند تولید، درآمدزایی و توسعه این بخش را شتاب دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت:  در حال حاضر ما آماده درخواست زمین برای کاشت و توسعه گیاهان دارویی و تحقیقاتی در شهرستان بیله‌سوار هستیم تا بتوانیم از ظرفیتهای این شهرستان به نحو احسن استفاده کنیم و زمینه توسعه استان اردبیل را در بخش کشت گیاهان دارویی به وجود آوریم.

نصیری تصریح کرد: تبدیل ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم شمال استان اردبیل به اراضی آبی ظرفیت خوبی برای توسعه محصولات با ارزش افزوده بالا بوده که در این زمینه شهرستان بیله‌سوار به نسبت شهرستانهای دیگر برای ایجاد کشت و صنعت تخصصی و مرکز رشد گیاهان دارویی مناسبت‌تر است.

وی با اشاره به قابلیتها و ظرفیتهای شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: خوشبختانه در شهرستان بیله‌سوار گلخانه طبیعی فعال است و بسیاری از گیاهان با ارزشی که خاصیتهای فراوانی داشته و در این مناطق روییده می‌شوند، حتی در برخی از کشورهای جهان نیز یافت نمی‌شوند.

آرام حلیم، فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز در این جلسه اظهار کرد: ۴۲ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل در حوزه شهرستان بیله‌سوار قرار دارد و دولت یازدهم برای راه‌اندازی و تکمیل هر هکتار از این اراضی حدود ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته  و علاوه بر آن اصلاح الگوی کشت گیاهان دارویی با ارزش افزوده بالا و ارزشمند و محصولاتی که نیازمند آب کمتری هستند، با ارائه تسهیلات مناسب حمایت می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.