×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش سطح مزارع گیاهان دارویی زنجان به ۱۰ هکتار

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، بهنام آقاجانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برخلاف بضاعت کم و برخورداری بسیار اندک از اعتبارات و حمایت‌های تسهیلاتی، تاکنون سطح مزارع گیاهان دارویی (غیر از گل محمدی و زعفران) در استان زنجان به ۱۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: این عملکرد به هیچ عنوان رضایت‌بخش نبوده و با انجام اقدامات مختلف و بسترسازی‌های مناسب در تلاش هستیم این سطح در استان افزایش پیدا کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اهمیت و ضرورت حمایت همه جانبه از توسعه کشت گیاهان دارویی در استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: توسعه کشت گونه‌های مختلف گیاهان دارویی به منظور تأمین نیاز دارویی کشور به عنوان یک استراتژی باید مورد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه صادرات مازاد بر نیاز گیاهان دارویی می‌تواند ارزآوری معادل چندین برابر نفت را به دنبال داشته باشد، گفت: اراضی درجه دو و سه که برای محصولات زراعی و باغی غیر قابل استفاده هستند را می‌توان به زیر کشت گیاهان دارویی برد.

اوجاقلو با اشاره به اینکه عوارض جانبی گیاهان دارویی کمتر بوده و تواماً چندین نوع بیماری را کنترل می‌کند، افزود: کشت و کار گیاهان دارویی خودکفایی و اشتغال جوانان در مناطق مختلف را به همراه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با برنامه‌ریزی جامع به منظور  هدایت فعالیت‌های کشاورزی در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی به صورت زنجیره تولید و حمایت از تولیدکنندگان خرد در تلاش است علاوه بر دستیابی به توسعه پایدار، اشتغالزایی، خودکفایی دارویی و ایجاد امنیت غذایی در حفظ ذخایر ژنتیکی در عرصه‌های طبیعی استان و درآمدزایی ارزی نقش به سزایی ایفا کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تأکید کرد: تخصیص اعتبارات کافی و حمایت‌های اولیه مالی و بویژه هدایت و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی، رایزنی و ایجاد ارتباط با بانک‌های عامل و موسسات مالی به منظور اعطای تسهیلات لازم و بستر‌سازی برای صادرات فرآورده‌های گیاهان دارویی عامل محرک توسعه کشت و فرآوری این گیاهان در استان زنجان محسوب می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.