×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، اصغر پرتوی معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید به اینکه اقتصاد مقاومتی در واقع اقتصادی درون‌زا و برون‌گرا است، تصریح کرد: در واقع تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به این معنی است که از امکانات موجود به شکل بهینه استفاده کرد.

وی متذکر شد: در حوزه کشاورزی استان اقدامات متعددی در راستای تحقق این سیاست در دستور کار قرار گرفته و از آن جمله بهبود شیوه‌های کشاورزی و اصلاح الگوی کشت مدنظر است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان تأکید کرد: بخشی از کشاورزی استان که می‌تواند با برنامه‌ریزی مدون به ارزش‌افزوده قابل‌توجه دست یابد، گیاهان دارویی است.

به گفته پرتوی نزدیک به ۸۰ درصد مردم جهان برای درمان امراض از گیاهان دارویی استفاده می‌کنند و در حال حاضر یک‌سوم داروها منشأ گیاهی دارند.

وی متذکر شد: بخش اعظم بازار گیاهان دارویی به تولید متابولیت های ثانویه معطوف است و تاکنون نیز بیش از ۲۰۰ هزار متابولیت ثانویه کشف شده است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان ارزش‌افزوده اصلی گیاهان دارویی در تولید متابولیت ها است و در واقع با فرآوری گیاهان دارویی می‌توان ارزش‌افزوده قابل‌توجه در بازار دارو حاصل کرد.

پرتوی با بیان اینکه در استان اردبیل ۵۰۰ گونه گیاه دارویی شناسایی شده است، اضافه کرد: می‌توان گفت گیاهان دارویی در تمامی شهرستان‌های این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات اولیه برای فرآوری ۱۵ گونه گیاه دارویی متذکر شد: لازم است طرح فرآوری از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز دنبال شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان به حمایت از ایده‌های نوین فرآوری گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: طرح‌های اولیه که در این خصوص پیشنهاد شود موردحمایت قرار می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.