×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
همدان، رتبه سوم تولید گیاهان دارویی کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الله شهبازی با اشاره به وضعیت تولید گیاهان دارویی در استان همدان اظهار داشت: امسال سطح زیرکشت گیاهان دارویی استان همدان نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد و میزان تولید نیز ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سال ۱۳۹۳، چهار هزار و ۵۲۹ هکتار که در سال گذشته به پنج هزار و ۹۵۱ هکتار افزایش یافت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان بابیان اینکه بیش از ۹۵ درصد رازیانه و ۴۶ درصد گشنیز کشور در استان همدان تولید می‌شود، گفت: سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۲ تن گیاهان دارویی در استان همدان تولیدشده است.

شهبازی عنوان کرد: این میزان نسبت به تولید ۱۱ هزار و ۴۲۷ تنی سال ۱۳۹۳، رشد داشته است.

وی با اشاره تسهیلات بانکی ارائه شده به متقاضیان احداث واحدهای تولیدی گلخانه ای و پرورش قارچ نیز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث واحدهای تولیدی گلخانه ای و پرورش قارچ پرداخت‌شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان عنوان کرد: تعداد واحدهای دریافت‌کننده این تسهیلات ۶ واحد شامل یک واحد تجهیز تولیدی کمپوست و قارچ، یک واحد تکمیل تولید گلخانه ای گل و گیاه، کمک به سرمایه در گردش یک واحد گلخانه سبزی و صیفی و احداث سه واحد گلخانه سبزی و صیفی در سطح ۱۴ هزار و ۱۸ متر مربع بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.