×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سطح زیرکشت گیاهان دارویی در اردبیل به دو برابر افزایش می‌یابد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مهر، اصغر پرتوی عصر یکشنبه با اشاره به وضعیت کشت هدفمند گیاهان دارویی به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر ۵۰۰ گونه گیاه دارویی در استان اردبیل شناسایی شده که به صورت خودرو رشد می‌کنند.

وی افزود: به دلیل اهمیت گیاهان دارویی در ایجاد ارزش‌افزوده تولیدات کشاورزی تولید هدفمند گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان تأکید کرد: در حال حاضر ۱۵۰ نفر تولیدکننده گیاهان دارویی در ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان نسبت به تولید هدفمند اقدام می‌کنند.

به گفته پرتوی میزان تولیدات سالانه این تعداد بالغ بر ۱۰۰ تن انواع گیاهان دارویی از جمله زعفران، گل محمدی، سرخارگل، به لیمو و کدوپوست است.

وی تأکید کرد: جهاد کشاورزی استان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی کشت، کاشت هدفمند ۱۵ گیاه دارویی را در دستور کار قرار داده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان تأکید کرد: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود تا دو سال دیگر ۱۰۰ هکتار به اراضی کشاورزی استان اضافه شود.

پرتوی تولید زراعی و انبوه گیاهان دارویی را یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان دانست و بیان داشت: در سال جاری کاشت گیاهان دارویی در هشت شهرستان و در مجموع در ۱۰۰ هکتار در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین به راه‌اندازی اولین کارخانه داروسازی گیاهی به ظرفیت پنج هزار تن در شمال استان اشاره و تأکید کرد: این واحد تولیدی فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی را با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال اجرا خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.