×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در روزهای سرد و آلوده سیر بخورید

به گفته دکتر لیلا شیربیگی، متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران مصرف سیر، می‌تواند در دفع سموم واردشده به بدن نقش موثری داشته باشد.این متخصص طب سنتی، در این‌باره گفت: “درصورتی که سیر همراه با سرکه استفاده شود، در دفع سموم واردشده به بدن مفید است. به همین دلیل توصیه می‌شود در روزهایی که هوا آلوده است یا در فصل سرما به علت شیوع بیشتر بیماری‌های تنفسی، حتما از سیر استفاده شود. در دوران قدیم نیز هنگامی که بیماری‌های واگیردار به‌خصوص بیمارهایی که از طریق تنفس به افراد منتقل می‌شد، در بین مردم شیوع پیدا می‌کرد، رشته‌هایی از سیر تازه را در خانه‌ها آویزان می‌کردند تا هوای خانه ضدعفونی شود.”

سیر Garlic

وی همچنین در ادامه افزود: “از دیگر کاربردهای سیر، از بین بردن شپش است و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر ابتلا به شپش یکی از بیماری‌های شایع در همه سنین به خصوص سنین مدرسه است، از سیر می‌توان برای از بین بردن این حشره استفاده کرد. برای این منظور باید سیر را به جوشانده پونه اضافه کرد و آن را به صورت موضعی روی سر مالید. البته این ترکیب نباید بیش از ۱۰ دقیقه روی سر بماند چون می‌تواند باعث حساسیت پوست سر و احساس سوزش و خارش شود”.

دکتر شیربیگی همچنین تاکید کرد: “وجود مواد گوگردی در سیر، کشنده انواع میکروب‌های روده و همچنین از بین برنده انواع کرم‌های روده و کرم کدو است. ضمن اینکه ترکیب آن با انجیر، سداب و مغز گردو قوی‌تر از یک پادزهر عمل می‌کند و برای تقویت قوای افراد بسیار مناسب است”.

عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران با بیان اینکه سیر، محرک و تقویت‌کننده جنسی گفت: “اگر سیر، با شیر گوسفند پخته و در روغن گاوی تفت داده و با عسل شیرین شود، ترکیبی به شکل حلوا به دست می‌آید که مصرف آن درتقویت نیروی جنسی بی‌نظیر است”

دکتر شیربیگی درنهایت خاطرنشان کرد: “با وجود تمامی این فواید، مصرف سیر در دوران بارداری به دلیل اینکه برای زنان باردار مضر است، توصیه نمی‌شود. و با توجه به اینکه مزاج سیر، گرم و خشک است، افراد گرم‌مزاجی که در محیطی گرم زندگی می‌کنند، باید از مصرف آن بپرهیزند و حتما به این مساله توجه داشته باشند چراکه بی‌توجهی به نوع مزاج و سن و همچنین فصلی که در آن از این سبزی استفاده می‌شود، می‌تواند باعث سردرد شود و برای چشم زیان‌آور باشد.”

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.