×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، بهنام اوجاقلو  اظهار کرد: امسال عملکرد گل محمدی در سطح استان، دوهزار کیلوگرم در هکتار بود ولی مقرر است که بر اساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، این میزان تا سال ۱۴۰۰ به هفت‌هزار کیلوگرم برسد. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، عملکرد زعفران از ۱٫۳ کیلوگرم در هکتار در طول امسال، به ۱٫۸ کیلوگرم در هکتار در سال ۱۴۰۰ خواهد رسید.

این مسئول با بیان این‌که بر اساس طرح ملی توسعه گیاهان دارویی، تا ۱۰ سال آینده، گیاهان دارویی ۱۰ تا ۱۵ درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را شامل می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر، عملکرد گیاهان دارویی در استان زنجان ۳۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است اما با تکیه بر طرح مذکور، رقم فعلی در سال ۱۴۰۰ به ۳۹۰۰ کیلوگرم در هکتار ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به این‌که سازمان جهادکشاورزی هر هفته میزان پیشبرد طرح‌های اقتصاد مقاومتی را بررسی می‌کند، تصریح کرد: نخستین و اصلی‌ترین هدف طرح ملی توسعه گیاهان دارویی، خروج از فاز فروش فله و ورود به فاز فرآوری است. هدف مهم دیگر این است که کشور به برند جهانی تولید گیاهان دارویی تبدیل شود؛ چراکه در این خصوص از سابقه تاریخی درخشانی برخوردار است.

اوجاقلو همچنین با اشاره به این‌که مرکز تحقیقات کشاورزی نیز در برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی توسط سازمان جهادکشاورزی، نماینده ثابت دارد، خاطرنشان کرد: تثبیت در بازارهای جهانی گیاهان دارویی، در گرو ارتقای کیفیت است؛ در واقع امروزه صنعت گیاهان دارویی یکی از صنایع بزرگ جهان است که در سال‌های اخیر رشد مطلوبی داشته و یکی از کسب و کارهای سودآور به شمار می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.