×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاه باریجه تا پایان سال ۹۵ در هزار هکتار از عرصه های طبیعی مهدیشر کشت می شود

فرماندار مهدیشهر گفت: تا پایان سال ۹۵ گیاه باریجه در ۱۱سامانه عرفی و در هزار هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان کشت می شود.

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، حسن ارگی روز جمعه در حاشیه آغاز کشت گیاه باریجه در منطقه تلیستان این شهرستان در گفت وگو با ایرنا افزود : تاکنون با همکاری سمن ها، اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهدیشهر برنامه های ارزشمندی به منظور حفظ و احیا عرصه های طبیعی انجام داده است.
وی اظهار داشت : با کشت گیاه باریجه می توان با کم ترین هزینه ، بیشترین درآمد را به دست آورد که این امر نمونه عملی اقتصاد مقاومتی در شهرستان مهدیشهر است.
وی ادامه داد : ارتفاعات این شهرستان به دلیل برخورداری از اقلیمی مناسب برای رشد گیاهان دارویی ، بیشترین کشت گیاه باریجه نسبت به شهرستان های دیگر استان برخوردار است.
ارگی تصریح کرد : روزانه بیش از ۷۰ نفر در طرح های حفاظت از منابع طبیعی بدون دریافت پول در شهرستان مهدیشهر فعالیت می کنند.
فرماندار مهدیشهر یادآور شد : در کاشت گیاه باریجه در سال جاری ، بیش از ۵۰ نفر از کوهنوردان و فعالان بسیج سازندگی در شهرستان مهدیشهر فعالیت می کنند که نشان دهنده طبیعت دوستی آنهاست.
وی تصریح کرد : به دلیل ناهمواری مسیرهای کوهستانی، کوهنوردان در حفظ و احیا عرصه های طبیعی این شهرستان نقش مهمی ایفا می کنند.
وی بیان داشت : حفظ و استفاده بهینه از عرصه های طبیعی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید به منظور اشتغال زایی و رونق اقتصادی در مناطق محروم است.
شهرستان مهدیشهر ۱۳۷هزار هکتار عرصه های طبیعی دارد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.